Printre finaliştii ediţiei din acest an, cea de a 51-a, s-au numărat vehiculele electrice Tesla S şi BMW i3, precum şi modelul premium Mercedes S class.

La final, Peugeot 308 a primit din partea juriului 307 puncte, faţă de BMW i3, care a avut 223 de puncte, Tesla Model S – 216 puncte, şi Citroën C4 Picasso – 182 de puncte. Pe locul cinci s-a clasat Mazda3, cu 180 de puncte, urmată de Skoda Octavia, cu 172 de puncte, şi de modelul premium Mercedes S class, cu 170 de puncte.

'În ultima vreme s-a vorbit mult de Peugeot, apropo de multe subiecte, însă nu de maşini', a declarat directorul general de la Peugeot, Maxime Picat, care a primit premiul. El a făcut referire la ultimele anunţuri făcute de cel mai mare constructor auto francez PSA Peugeot Citroën.

Luna trecută, PSA Peugeot Citroën a anunţat că va demara o operaţiune de majorare a capitalului cu trei miliarde de euro. În cadrul acestei operaţiuni, statul francez şi producătorul auto chinez Dongfeng vor investi fiecare câte 800 de milioane de euro şi vor primi pachete de 14% din acţiunile Peugeot.

În acelaşi timp, participaţia deţinută de familia Peugeot (acţionarul istoric al grupului) va scădea de la 25,4%, în prezent, la 14%.

Câştigătorul de anul trecut a fost modelul Volkswagen Golf, iar anterior premiul a fost decernat modelelor Vauxhall Ampera (2012), Nissan Leaf (2011), Volkswagen Polo (2010) şi Vauxhall Insignia (2009).

Acesta este cel mai important premiu din industria auto europeană şi oferă, totodată, consumatorilor o idee cu privire la părerile experţilor referitoare la maşina viitorului.AGERPRES