Peste 55% dintre români cumpără becuri cu tehnologie LED, 17% preferă becurile CFL (economice), iar 16% aleg becurile incandescente. Din sondaj mai reiese că românii îşi aleg becurile în funcţie de puterea sursei de iluminat, durata de viaţă, preţ, flux luminos (lumeni), marcă, temperatură de culoare şi index de redare a culorii (CRI). Peste 44% dintre români alocă în medie pentru cumpărarea unui bec între 10 şi 20 de lei, 10% nu sunt dispuşi să dea mai mult de 10 lei, 27% cheltuie între 20 şi 30 de lei, şi doar 18% sunt dispuşi să aloce mai mult de 30 de lei pentru achiziţionarea unei surse luminoase, potrivit unui studiu al ELBI Electric & Lighting.

Când vine vorba de reciclarea becurilor arse, aproape jumătate dintre ei spun că duc sursele de iluminat la un centru special de colectare a deşeurilor electrice.

După importanţa pe care o oferă românii corpurilor de iluminat, lustrele sunt pe primul loc în topul preferinţelor cu 19%, urmate de plafoniere şi aplice cu câte 16 procente fiecare, veioze (14%), pendule şi lampadare (12% fiecare) şi spoturi (11%). Peste 40% dintre respondenţi spun că aleg să cumpere personal becurile, în timp ce 20% dintre ei preferă să lase achiziţia surselor de iluminat în grija partenerului de cuplu. Aproape 34% dintre români cumpără sursele de iluminat împreună cu soţia/soţul, iar pentru 3% dintre ei achiziţia surselor este făcută de către părinţi, menţionează sursa citată.

Pentru 37% dintre femeile intervievate, cumpărarea becurilor este o activitate de cuplu, pe când 70% dintre bărbaţi au răspuns că aleg singuri sursele de iluminat necesare casei.

Potrivit studiului, peste 65% dintre români îşi cumpără sursele de iluminat din magazine de specialitate, doar 17% din hypermarketuri, urmate de supermarketuri (10%), magazine mixte (4%), magazine online (3%) şi aproape 1% din piaţă sau de la distribuitori. Peste 70% dintre respondenţi spun că înlocuiesc un bec într-un interval de un an, 23% schimbă sursele de iluminat la 1-3 ani, iar 6% le schimbă după 3 sau mai mulţi ani.

Studiul a fost derulat în perioada 15 martie – 15 aprilie 2018, în mediul online, iar interpretarea a fost realizată în baza chestionarului completat integral de către 400 de persoane, cu vârste cuprinse între 19 – 79 de ani, din toate regiunile ţării. (Sursa: Agerpres)

Te-ar putea interesa și: