Evenimente Abonamente Comunicate
CITEŞTE ŞI

Business

Performanțele și siguranța, factori care influențează prețul anvelopelor

Autor: | | 0 Comentarii | 3432 Vizualizari

Importanța anvelopelor este neglijată de multe ori de șoferii români, însă testele dovedesc pe deplin că o mașină, oricât de performantă, echipată cu anvelope uzate sau de calitate slabă, poate crea probleme majore utilizatorului. Prețul este însă un „detaliu” important în momentul achiziției.

O anvelopă premium are un preţ care depăşeşte pragul de 300 de lei, iar una cu cele mai noi tehnologii poate fi chiar mai scumpă. Pentru mulţi şoferi un cost ridicat al anvelopelor este greu de acceptat, însă studiile realizate de producători arată clar cât de important este rolul cauciucurilor în situaţii dificile. Mai ales dacă avem în vedere faptul că zona de contact dintre un vehicul – oricât de scump şi performant – şi suprafaţa de rulare nu este mai mare decât o carte poştală.

 

Turanza T005, cea mai nouă anvelopă Bridgestone

Pentru a înţelege mai exact importanţa unei anvelope performante Capital a răspuns invitaţiei Bridgestone de a participa la prezentarea şi testele Turanza T005, cel mai nou produs premium al celui mai mare producător mondial de anvelope. În cadul centrului de testare de lângă Roma, oficialii companiei au prezentat mai întâi un studiu care arată că utilizatorii europeni de anvelope sunt foarte interesaţi de comportamentul pe carosabil umed atunci când achiziţionează cauciucuri de vară, în special de cel din timpul virajelor şi al frânării. Totodată, ei se aşteaptă ca produsele nou-cumpărate să fie utilizate mai mult de doi ani şi sunt dispuşi să plătească în plus cu circa 12% pentru cauciucurile premium cu cele mai bune performanţe. În aceste condiţii, specialiştii Bridgestone au realizat Turanza T005 astfel încât să aibă cele mai bune rezultate pe asfalt umed în special în timpul frânării şi al virării. În urma testării, anvelopa a arătat o distanţă de frânare cu 2,3 metri mai redusă decât media competitorilor şi o rază de virare cu 3,7 metri mai bună. De altfel, faţă de media anvelopelor concurente, Turanza T005 are performanţe mai bune cu 4% în privinţa rezistenţei la rulare, cu 8% în cea a frânării pe umed şi cu 6% în cazul virajelor pe carosabil ud. Aici trebuie însă menţionat faptul că studiul realizat de Bridgestone şi certificat de TÜV SÜD a luat în calcul drept concurent pentru T005, pe lângă Michelin Primacy 3 şi Goodyear EfficientGrip Performance, anvelopa Continental PremiumContact 5 în condiţiile în care pe piaţă există încă de la finalul lui 2016 o variantă mai nouă, PremiumContact 6. Pe lângă cifrele seci, însă, Capital a putut testa şi comportamentul Bridgestone Turanza T005 pe diferite suprafeţe de rulare şi în diferite condiţii, comportamentul anvelopei fiind lăudabil.

 

Două anvelope de iarnă de la Continental

 

Dacă Bridgestone tocmai a prezentat o anvelopă de vară, Continental a lansat în Suedia, pe circuitul de testare de la Arvidsjaur, două anvelope de iarnă. Prima dintre acestea, WinterContact TS 860 S, este destinată maşinilor sport cu motoare puternice, în timp ce a doua, VikingContact 7, se adresează în special ţărilor nordice cu o climă severă. Pe lângă caracteristile tehnice mai greu de înţeles pentru publicul larg, dar care arată evoluţia incontestabilă a anvelopelor de la o generaţie la alta, oficialii Continental au pus la dispoziţia jurnaliştilor câteva tipuri de teste menite să arate importanţa anvelopelor pe drumuri acoperite cu zăpadă şi gheaţă. Dacă WinterContact TS 860 S şi-a arătat pe deplin performanţele în timpul utilizării de-a lungul unui traseu de viteză, cu viraje şi diferenţe de nivel, noua VikingContact 7 a fost testată prin comparaţie cu VikingContact 5. Pe acelaşi traseu, un BMW 118i de ultimă generaţie, echipat cu VikingContact 5, a fost mult mai greu de stăpânit decât un BMW 318 Ti având în dotare VikingContact 7. Prin urmare, în ciuda tehnologiilor tot mai avansate din dotarea maşinilor, performanţele anvelopelor rămân extrem de importante. Iar diferenţele de preţ sunt pe deplin justificate dacă avem în vedere că, în situaţii-limită, orice metru parcurs în plus de maşină în timpul frânării sau derapajului poate face diferenţa dintre o călătorie fără probleme şi una cu un final nedorit.

Procente interesante

  • 23% dintre penele de cauciuc au loc după căderea nopţii
  • 50% dintre pene au loc în locuri izolate
  • 72% dintre şoferiţe nu îşi schimbă singure anvelopele
  • 93% dintre şoferi pierd circa trei ore din cauza unei pene de cauciuc

Sursa: Bridgestone

„Vara nu-i ca iarna” nici la anvelope

  • Distanţa de frânare pe zăpadă a unui autoturism cu anvelope de vară care se deplasează cu 50 km/h ajunge la 62 m, faţă de 31 m în cazul utilizării cauciucurilor adecvate
  • În cazul frânării de la 50 km/h, un vehicul cu anvelope uzate până la 4 mm va parcurge 14 m în plus faţă de unul dotat cu cauciucuri noi, cu banda de rulare de 8 mm
  • 55,8 km/h va fi viteza pe care o va avea un vehicul dotat cu anvelope ieftine de vară atunci când unul cu anvelope premium va ajunge de la 100 km/h la zero
  • Frânarea de la 100 km/h pe asfalt umed va necesita 51,1 m în cazul unei anvelope noi umflată corespunzător (cca 2,1 bari) şi 57,2 m dacă presiunea este de doar 1,6 bari

Sursa: Continental

Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Printeaza

Alte articole

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

EVZ

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Ziare.com

DCNews

Stirile Kanal D

AutoBild

Economica.net

Agrointeligenta

StiriDiaspora.ro

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.