Rambursările de TVA continuă să reprezinte o problemă, iar o parte a angajaţilor Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF) „au apărut ciclic, la patru ani” şi nu sunt pregătiţi profesional, potrivit unui vicepreşedinte al Agenţiei.

„Am realizat o bază de date în care am înscris toate deconturile de TVA. Prin acest sistem am plătit TVA care avea o întârziere de 1.289 de zile. Sunt lucruri care nu au fost făcute (în anii anteriori, n.r.). Toate relele din lumea asta nu sunt doar ale noastre”, a spus declarat, azi, Mihai Gogancea-Vătăşoiu, vicepreşedinte ANAF. El a apreciat că rambursarea TVA „a fost o problemă şi a rămas o problemă”, deşi unele lucruri au fost îmbunătăţite.

Mare parte din angajaţi au venit „ciclic”, la 4 ani

„Avem o problemă de resurse, de informatizare. Avem o tară a sistemului legată de control (…) Lucrăm cu un aparat de câţiva zeci de mii de oameni, mare parte au apărut ciclic, la patru ani, iar în patru ani ar fi trebuit să ne profesionalizăm, dar am lărgit această plăcintă”, a spus Vătăşoiu. El a arătat că în baza noului sistem ANAF va putea plăti toate deconturile soluţionate.

Conform datelor anunţate anterior de ANAF, la 31 august 2.447 de deconturi de TVA erau întârziate, în valoare de 1,695 miliarde lei.

SURSA: Mediafax