Capital: Care credeti ca vor fi principalele probleme cu care se va confrunta RomTelecom dupa 1 ianuarie 2003 ?
Panagiotis Kargados: Incepand de la 1 ianuarie 2003, RomTelecom se va confrunta cu o concurenta a carei intensitate va creste treptat. Nu este de asteptat ca imediat dupa momentul liberalizarii sa apara niste actori foarte mari care sa controleze de a doua zi segmente importante din piata telefoniei fixe. De altfel, RomTelecom deja functioneaza in conditii de competitie, in unele zone destul de stransa. Operatorii de telefonie mobila sunt de fapt concurenti directi ai RomTelecom, daca ne gandim ca tehnologia de realizare a comunicarii telefonice ii este indiferenta clientului, cel putin celui de afaceri. Pe acesta il intereseaza mult mai mult sa poata sa-si transmita mesajul la destinatie, decat prin ce mijloace tehnice se realizeaza acest lucru.

Capital: Multi competitori au intrat deja in jocul telefoniei fixe. Ce parere aveti de acest lucru ?
Panagiotis Kargados: Unele organizatii puternice si-au construit deja retele private inchise de telecomunicatii, singura diferenta dintre acestea si reteaua RomTelecom fiind aceea ca numai operatorul national public are dreptul de a furniza servicii telefonice fixe catre terti contra cost. Nu mai amintesc despre numeroasele retele de transmisie de date, de operatorii de servicii cu valoare adaugata si altele asemenea. Toate aceste domenii sunt liberalizate de mult, RomTelecom fiind operatorul dominant, fara a fi insa si singurul de pe piata. Ne asteptam ca primul segment in care se va manifesta concurenta ce se va deschide peste o luna si jumatate sa fie cel al traficului telefonic international, urmat mai apoi de cel al serviciilor care se adreseaza sectorului de afaceri.
Capital: Ce ar trebui sa faca autoritatea de reglementare pentru ca pe piata de telefonie fixa sa existe o competitie corecta ?
Panagiotis Kargados: S-au facut deja pasi importanti in directia constituirii unui cadru de reglementare adecvat unei piete liberalizate, dar mai sunt multe de facut. Consideram ca noua autoritate de reglementare trebuie sa se concentreze asupra elaborarii si aplicarii unor norme si reglementari in concordanta cu standardele Uniunii Europene, in principal in privinta interconectarii, a obligatiei de serviciu universal si a tarifelor bazate pe costuri.

Capital: Cum urmeaza sa contracarati ofertele noilor intrati pe piata ?
Panagiotis Kargados: RomTelecom intentioneaza sa-si valorifice avantajele majore pe care si le-a castigat: calitatea serviciilor, un raport competitiv calitate-pret si acoperire nationala in furnizarea serviciilor sale. Acestea nu sunt insa doar atuurile pe care contam in competitia cu noii operatori care vor intra pe piata, ci si principalele aspecte pe care ne vom concentra eforturile de perfectionare in continuare.

Capital: Care sunt domeniile unde s-ar putea sa pierdeti clienti ?
Panagiotis Kargados: Ne asteptam ca segmentul de piata cel mai atractiv si cu cel mai mare potential de profit, si anume cel al clientilor de afaceri, sa fie cel pe care il vor ataca cu predilectie concurentii nostri. E greu de crezut ca va veni cineva sa ne concureze in telefonizarea unor zone rurale sau in oferirea de abonamente sociale mai ieftine decat ale noastre.