BMW se alătură astfel producătorilor auto care aduc în China vehicule electrice, cum ar fi Volkswagen AG, Daimler AG şi Tesla Motors Inc.

China va îndeplini acest obiectiv în maxim cinci ani, a declarat miercuri şeful diviziei BMW din China, Karsten Engel, la un eveniment desfăşurat la Shanghai care marchează începutul colaborării dintre firma germană şi autorităţile municipale. Acestea s-au angajat să construiască staţii de reîncărcare în fostul spaţiu al Expoziţiei Mondiale, una din cele 46 de zone în care proprietarii vehiculelor electrice îşi pot alimenta maşinile.

'Ne aşteptăm ca piaţa chineză să devină cea mai mare din lume pentru vehiculele electrice în câţiva ani. Deoarece noi oferim staţii de reîncărcare, există maşini care vor intra pe această piaţă. Vom veni cu ale noastre dar sunt binevenite şi altele', a afirmat Karsten Engel.

Staţiile de reîncărcare pot fi folosite şi de alte companii, nu numai de BMW, iar compania se aşteaptă să înceapă în septembrie vânzarea modelelor electrice i3 şi i8 în China, a anunţat Engel.

Luna aceasta, BMW AG, cel mai mare producător mondial de automobile de lux, a anunţat că este în grafic pentru a obţine câştiguri şi vânzări record în acest an, după ce livrările solide din China au ajutat compania germană să raporteze o creştere de 2,6% a profitului operaţional, în linie cu estimările analiştilor.

BMW, care concurează cu Audi şi Mercedes, a înregistrat în primul trimestru din 2014 un profit înainte de dobânzi şi taxe (EBIT) de 2,09 miliarde de euro (2,9 miliarde de dolari), uşor peste estimările analiştilor, de 2,05 miliarde de euro (2,83 miliarde de dolari). Veniturile grupului german au urcat cu 3,9%, la 18,2 miliarde de euro.

BMW a anunţat că marja profitului operaţional a fost 9,5% în primele trei luni, mai ridicată decât cea de 7% înregistrată de Mercedes-Benz, dar sub nivelul de 10,1% raportat de Audi.

Vânzările grupului BMW, care includ şi modelele Mini şi Rolls-Royce, au crescut cu 8,7% în perioada ianuarie-martie 2014, un nou nivel record, datorită avansului de 25% înregistrat în China.

În Europa, livrările au urcat cu 3,4%, chiar dacă vânzările în Germania au scăzut cu 1,4%, în timp ce în SUA au crescut cu 2,7%.

Grupul BMW şi-a reafirmat estimările privind obţinerea în 2014 a unui profit înainte de taxe mai ridicat decât cel înregistrat anul trecut – 7,91 miliarde de euro. De asemenea, vânzările grupului în acest an ar urma să depăşească pentru prima dată nivelul de două miliarde de vehicule, un obiectiv ce va fi realizat cu doi ani mai devreme decât era planificat.

Investiţiile făcute la fabricile din China vor permite BMW să-şi majoreze capacitatea de producţie în statul asiatic la 400.000 de maşini, de la 300.000 în 2013.

BMW mizează pe noile modele care vor fi lansate în acest an, printre care se numără vehiculul electric i3 şi noua generaţie de Mini, pentru a face faţă concurenţei venite din partea rivalilor Audi şi Mercedes-Benz.

Viceprimarul municipiului Drobeta-Turnu Severin, Marius Screciu, a anunţat luna trecută că o firmă portugheză a cumpărat în partea de vest a localităţii o suprafaţă de 4,5 hectare pe care va construi o fabrică de confecţionare a tapiţeriilor şi portierelor pentru autoturisme BMW.

SURSA: Agerpres