Directorul general al producătorului auto Stellantis, Carlos Tavares, nu se aşteaptă la îmbunătăţiri în lanţul de aprovizionare cu semiconductori înainte de anul viitor, transmite Reuters.

”Livrarea de semiconductori este încă foarte restrânsă, situaţia este foarte asemănătoare cu cea din 2021. Aş spune că 2022 nu va aduce o îmbunătăţire majoră”, a declarat Tavares vineri, la un eveniment la Como, pentru promovarea noului vehicul utilitar sport (SUV) al Alfa Romeo, Tonale.

El a adăugat, însă, că previziunile incluse în rezultatele financiare publicate recent de producătorul auto au fost ”conservatoare” şi vor rămâne neschimbate.

Tavares a spus că principala diferenţă faţă de anul trecut este că numărul furnizorilor cu probleme este acum mai mic, mulţi având un control mai bun asupra operaţiunilor şi lanţurilor lor de aprovizionare.

”În acest moment, Stellantis este afectat de un număr redus de furnizori de cipuri, maxim trei sau patru”, a spus el, adăugând că se aşteaptă la o îmbunătăţire în 2023.

CEO-ul a reiterat că impactul invadării Ucrainei de către Rusia a fost până acum ”foarte, foarte marginal” asupra veniturilor grupului.

El a spus că conflictul face mediul de afaceri mai dificil pentru toţi producătorii de automobile, nu doar pentru Stellantis.

Grupul Stellantis, care reuneşte mărci precum Fiat şi Peugeot, a declarat că nu a fost afectat până acum de decizia Rusiei de a opri livrările de gaze naturale către Polonia, unde grupul deţine trei fabrici.

Ucraina și criza semiconductorilor

Ucraina produce 90% din neonul care are o calitate potrivită pentru producția de semiconductori din SUA.

Pe de altă parte, Rusia exportă peste o treime din paladiul utilizat de SUA în fabricarea semiconductorilor.

Deși companiile au stocuri necesare pentru a satisface producția imediată, există în continuare problema reprezentată de identificarea unor furnizori alternativi, ceea ce face ca întreruperile producției să fie inevitabile.

În plus, China se confruntă cu cel mai amplu focar pandemic din ultimii doi ani, fapt ce a dus la introducerea unui lockdown extins, care pune presiune asupra economiei sale, dar și asupra lanțurilor de aprovizionare.

Astfel, potrivit datelor Bloomberg, containerele se adună în Shanghai, cel mai mare port al Chinei, deoarece restricțiile din oraș au dus la o lipsă de camioane necesare pentru a descărca bunurile importate.

Cea mai mare parte a industriei auto la nivel global este afectată din cauza penuriei persistente de cipuri la nivel global.