35-2149-cinci.jpgBanca Europeană pentru Investiţii (BEI), pentru că va lansa o emisiune de obligaţiuni în valoare totală de până la 300 de milioane de lei, cu un randament de 6,95%. Este a doua astfel de emisiune de pe piaţa locală cotată cu ratingul maxim, „AAA“, de către agenţiile de evaluare financiară, după cea a Băncii Mondiale (BM), din toamna anului trecut. Oferta va fi derulată în perioada 26 aprilie – 4 mai. Obligaţiunile vor fi puse în vânzare la un preţ puţin mai mare decât valoarea nominală, respectiv 100,25 lei faţă de 100 de lei, iar titlurile vor fi listate la Bursa de Valori Bucureşti.

35-2150-patru.jpgSabanci Holding, grup turc de retail de produse electrocasnice şi electronice, pentru că şi-a deschis primul magazin din România, sub brandul Teknosa. Sabanci Holding a preluat anul trecut 51% din compania Primex, operatorul reţelei de magazine Cosmo. Primex a lansat marţi reţeaua Teknosa, prin redeschiderea fostului magazin Cosmo din Pantelimon, în urma unei investiţii de un milion de euro. Teknosa este principalul retailer de produse electronice din Turcia, preluarea pachetului majoritar de acţiuni Primex fiind prima achiziţie în străinătate a companiei.

35-2151-trei.jpgGoogle, pentru că a intrat pe piaţa de publicitate online din România, cu serviciile AdSense pentru Căutare şi AdSense pentru Conţinut. Cu AdSense pentru Conţinut, deţinătorii de site-uri pot obţine venituri prin afişarea, pe propriile pagini web, de anunţuri publicitare selectate automat în funcţie de conţinutul paginilor respective. Programul este gratuit şi combină anunţurile oferite în regim de „plată pe clic“ cu cele oferite în regim de „plată pe afişare“.

35-2152-doi.jpgMetro Cash&Carry, pentru că a redeschis centrul de distribuţie din cartierul bucureştean Militari, în urma unor lucrări de modernizare în valoare de circa 4,3 milioane de euro. Vor mai fi modernizate centrele din Suceava, Cluj-Napoca şi Constanţa. Valoarea medie a investiţiilor pentru fiecare proiect se ridică la 4-4,5 milioane de euro. Anul trecut, reţeaua a înregistrat în România vânzări de 1,43 miliarde de euro, în creştere cu 15% faţă de 2005.

35-2153-unui.jpgVodafone România, pentru că a împlinit zece ani de existenţă pe piaţa din România. Compania MobiFon, operând brandul de telefonie mobilă Connex, a pătruns pe piaţa locală în aprilie 1997, la scurt timp după MobilRom, care opera sub brandul Dialog. Vodafone a achiziţionat Connex în 2005, împreună cu operatorul Oskar Mobil din Cehia, de la compania canadiană TIW, pentru 3,5 miliarde de dolari.