Operatorii telecom din ţara noastră oferă servicii de calitate la preţuri mici, însă când vine vorba de instalarea lor, lucrurile lasă de dorit. Prezenţi la conferinţa Ziua Comunicaţiilor oficialii Telekom, Orange, Vodafone, RCS&RDS s-au ferit să răspundă la întrebarea care este timpul mediu de instalarea a serviciilor. La această întrebarea a răspuns doar oficialul UPC care a răspuns că un client nou UPC poate beneficia de serviciile companiei în mai puţin de 3 zile.
2.000 de reclamații de la utilizatorii de comunicații din România.

În anul 2015 Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) a primit și soluționat peste 2.000 de reclamații de la utilizatorii de comunicații din România, cu 19% mai mult față de anul 2014. Aproape jumătate dintre reclamații au vizat aspecte referitoare la serviciile de telefonie mobilă, în ușoară creștere față de anul anterior (+5%), în contextul în care cele mai recente statistici ANCOM arată că la jumătatea anului 2015 românii utilizau 22,7 milioane de cartele SIM active (pe bază de abonament și servicii pre-pay). Dintre toate categoriile de servicii de comunicații electronice (telefonie, internet și retransmisie a programelor audiovizuale), cele mai numeroase plângeri primite de Autoritate în anul 2015 se referă la serviciile de telefonie mobilă (44% din totalul problemelor semnalate), urmate de serviciile de acces la internet fix (11%) și serviciile de retransmisie a programelor audiovizuale (9%). Datele ANCOM centralizate pentru anul 2015 arată că cele mai multe reclamații formulate de utilizatori s-au referit la serviciile de comunicații electronice furnizate de RCS&RDS (15%), Telekom Romania Mobile Communications (12%), Vodafone România (11%), Orange România (10%) și Telekom Romania Communications (10%).

ANCOM poate interveni direct numai în situațiile în care furnizorii (de servicii de telefonie, internet sau televiziune) încalcă drepturile de informare ale utilizatorilor, nu oferă serviciul de portabilitate a numerelor, nu includ anumite informaţii în contract sau nu respectă legislaţia specifică din domeniul comunicațiilor electronice și serviciilor poștale. Reclamațiile privind nerespectarea condițiilor contractuale trebuie adresate de utilizatorii persoane fizice către ANPC – Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului, instituția care poate interveni în astfel de situații. Utilizatorii persoane juridice care consideră că nu sunt respectate prevederile contractuale se pot adresa instanței de judecată.