Evenimente Abonamente Comunicate
CITEŞTE ŞI

Business

Opel Crossland X, un orășean dornic de aventură

Autor: | | 1 Comentarii | 4105 Vizualizari

Prim exponent al colaborării cu mărcile grupului PSA Peugeot – Citroen, sub umbrela căruia a intrat marca Opel, Crossland X atrage prin designul exterior și gama de prețuri foarte competitivă, dar comportamentul rutier lasă loc de mai bine.

Mulţi dintre cei care cunosc evoluţia mărcii Opel au fost uimiţi de intrarea acesteia în grupul francez PSA Peugeot – Citroen, iar lansarea primului produs din noua eră a brandului german a adâncit sentimentul de nelinişte. Asta pentru că părea cel puţin ciudat ca un producător să lanseze nou vehicul într-un segment - SUV B - în care are deja un competitor foarte puternic, Mokka X. Cu toate acestea, o privire mai atentă către portfoliile altor producători arată că astfel de „suprapuneri” apar tot mai des. Culmea, fără să aibă efecte negative asupra vânzărilor. Mai mult chiar, în cazul Opel diferenţierea dintre Crossland X şi Mokka X este destul de clară.

Înlocuitor al, cândva, mult-lăudatului monovolum Meriva, crossoverul Crossland X are un design exterior care îl încadrează fără urmă de îndoială în gama Opel. În opinia oficialilor mărcii, „îndrăzneala, agilitatea şi eleganţa sunt cele trei atribute de care are nevoie orice «crossover de oraş»”, iar concluzia testului realizat de Capital în această iarnă arată că vehiculul se încadrează bine în linia trasată. Cu menţiunea că, la capitolul agilitate ar mai putea fi loc de îmbunătăţiri. Dacă despre designul exterior nu sunt multe de spus, despre habitaclu pot curge râuri de cerneală. Asta pentru că noul miniSUV Crossland X este un demn urmaş al monovolumului Meriva. Toţi pasagerii se bucură de o poziţie de şedere ridicată şi de o vizibilitate excelentă către exterior, iar cei care îşi doresc chiar mai mult îşi pot spori senzaţia de spaţiu achiziţionând plafonul din sticlă panoramic, disponibil opţional. Versatilitatea interiorului este subliniată şi de scaunele din spate, glisante individual, care pot fi deplasate cu până la 150 mm şi pot fi rabatate fracţionat în raport de 60/40, mărind portbagajul de la 410 la 520 litri. În cazul unei rabatări complete a banchetei spaţiul pentru bagaje poate ajunge chiar la 1.255 de litri.

 

Sisteme de asistenţă moderne

Testat de Capital în versiunea dotată cu motorul de 1.2 litri, alimentat cu benzină, care dezvoltă 110 CP, cutie automata şi nivel de echipare Innovation, Opel Crossland X s-a dovedit un companion de nădejde de-a lungul a mai bine de 500 km parcurşi pe asfalt, zăpadă şi chiar zone acoperite cu gheaţă. Graţie afişajului de tip „Head-up Display” (HUD), tempomatului cu limitator de viteză, camerei video panoramice pentru marşarier, scaunelor AGR, sistemului OnStar cu hotspot Wi-Fi sau celui de încărcare prin inducţie a telefonului, viaţa la bordul vehiculului este cât se poate de comodă. E drept că, din cauza unei suspensii orientate către confort, balansul din viraje poate fi puţin deranjant, ca şi lejeritatea sistemului de direcţie sau zgomotul generat de motor la turaţii ridicate, însă Crossland X compensează prin încăpăţânarea de a se deplasa fără dificultate indiferent de starea carosabilului. Desigur, făcând parte din noua generaţie de «crossovere de oraş», existente în gama majorităţii producătorilor, vehiculul nu oferă nici tracţiune integrală şi nici o gardă la sol înaltă. Cu toate acestea Opel Crossland X poate fi considerat un miniSUV practic, dotat cu tehnologii de siguranţă moderne şi conectivitate de top demn de toată atenţia.

 

Caracteristici tehnice:

Motor                                  1.2 Turbo

Capacitate cilindrică       1.199 cmc

Putere                                110 CP

Combustibil                      benzină

Viteza maximă                 187 km/h

Acceleraţie 0-100 km/h   11,8 sec.

Consum mediu                5,4 l/100 km

Emisii CO2                       123 g/km

Preţ                                    17.580 euro

Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Printeaza

Alte articole

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

EVZ

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Ziare.com

DCNews

Stirile Kanal D

AutoBild

Economica.net

Agrointeligenta

StiriDiaspora.ro

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.