Evenimente Abonamente Comunicate
CITEŞTE ŞI

Business

Oficial: Volkswagen plătește americanilor până la 10.000 USD, plus valoarea mașinii. Europenii nu primesc nimic

Autor: | | 0 Comentarii | 1581 Vizualizari

Acordul prin care Volkswagen încearcă să stingă scandalul „Dieselgate” din America prevede ca producătorul german să plătească tuturor clienților înșelați între 5.100 de dolari și 10.000 de dolari în funcție de model și anul de fabricație, plus contravaloarea mașinii. Clienții europeni primesc o… bucată de țeavă.

Nu mai puţin de 15 miliarde de dolari va plăti în total grupul Volkswagen clienţilor înşelaţi şi autorităţilor americane. Mult mai mare decât estimarea iniţială şi provizionul aferent, această sumă este destinată doar acoperirii daunelor pentru posesorii de maşini cu motoare de 2 litri. O altă sumă, necunoscută încă, va fi necesară plăâii daunelor pentru posesorii de vehicule cu motoare de 3 litri aparţinând mărcilor Volkswagen, Audi şi Porsche.

Pe lângă suma impresionantă, interesant în acest caz este modul diferit de remediere a daunelor cauzate prin înşelarea clienţilor. În timp ce toţi cei circa 500.000 de clienţi americani vor primi între 5.100 USD şi 10.000 USD în funcţie de anul de fabricaţie al maşinii şi tipul acesteia, plus contravaloarea vehiculului, cei 8,5 milioane de europeni aflaţi în aceeaşi situaţie sunt despăgubiţi cu o vizită de circa o oră la service, o bucată de ţeavă care are rolul de a controla aerul admis în motor şi un nou soft.

Din nefericire, în ciuda inechităţii, această situaţie nu va putea fi remediată. Chiar dacă unii oficiali europeni încearcă să „sensibilizeze” grupul Volkswagen să compenseze cumva şi clienţii de la bătrânul continent. „Principiile juridice din SUA sent foarte diferite de cele europene. Chiar dacp există o tendinţă de a transpune ceea ce se întâmplă acolo şi în Europa, acest lucru nu este posibil”, a declarat Laurent Mercie, avocat francez care a încercat să înainteze dosare cu pretenţii ale clienţilor Volkswagen către tribunale. Lipsa unor procese colective este un dezavantaj major pentru europeni, însă acest lucru nu este încurajat de justiţie. În Europa clienţii sunt îndemnaţi să intenteze procese individuale, mult mai greu de susţinut şi cu rezultate derizorii de cele mai multe ori.

Citeşte şi: Comisarul european pentru industrie: Volkswagen ar trebui să ofere europenilor aceleaşi compensaţii ca şi cele pentru americani

Pagina 1 din 1
Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Printeaza

Alte articole

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

EVZ

Doctorul Zilei

Cancan

Animal Zoo

EVZ Monden

DCNews

Stirile Kanal D

AutoBild

Economica.net

Agrointeligenta

StiriDiaspora.ro

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.