Autostrada care va traversa munții

România va avea o autostradă care va traversa munții, arată Ministerul Transporturilor. Este vorba despre autostrada Pitești-Sibiu, care va fi gata în anul 2028.

Potrivit planului Ministerului Transporturilor, lucrările au început deja, iar autostrada se află în diverse faze ale proiectului, scrie știrileprotv.ro.

O echipă a sursei anterior citate a scos la iveală că lucrările au început deja pe tronsoanele mai ușoare, în timp ce o licitație este încă în desfășurare pentru bucățile mai grele, din munți.

Lucrările ușoare au început încă din luna septembrie a anului trecut, iar acum ele se află la stadiul de 5%. De asemenea, compania care se ocupă de lucrări are un buget de 400 de milioane de euro, termenul limită fiind anul 2025.

Vremea rea din ultima perioadă face imposibilă turnarea straturilor de balast sau asfalt, cu toate că autostrada este decopertată pe toată lungimea sa.

Cu toate acestea, muncitorii se pot ocupa de pasaje, precum cel de un kilometru care trece peste un canal al râului Argeș. Ministerul Transporturilor spune că vor exista 16 poduri pe acest tronson

Deja au apărut problemele

Sursa anterior citată mai scrie că există probleme cu infiltrațiile, acolo unde pânza freatică este la suprafață. De asemenea, compania spune că nu găsește destui muncitori în România, așa că vrea să aducă oameni din Vietnam

Numărul muncitorilor străini va ajunge la 300 în scurt timp, iar la vară numărul acestora va ajunge la 1.000 de cetățeni din Vietnam.

Aceștia vor ajuta la construirea bucății de autostradă care începe de la Pitești și de oprește la Curtea de Argeș, cu o lungime de 30 de kilometri.

Vor urma apoi încă 10 kilometri de la Curtea de Argeș la Tigveni, acolo unde lucrează compania austriacă Porr. Această bucată va costa 400 milioane de euro, termenul limită fiind 2026.

Din Tigveni până în localitatea Cornetu va mai exista o bucată de 37 de kilometri. Pe această bucată se ”luptă” 15 companii. Zona este una muntoasă și va avea 95 de poduri și un tunel de aproape 2 kilometri. Această bucată trebuie terminată până în 2028 și va costa peste 1 miliard de euro.

Urmează bucata dintre Cornetu și Boița, de aproape 31 de kilometri, unde câștigătoarea licitației este o firmă turcească. Aceasta va trebui să facă 49 de poduri sau viaducte și 7 tuneluri de aproape 1 kilometru și jumătate. Aceasta trebuie și ea terminată până în 2028 și va costa un miliard de euro.

Ultima bucată are 13 kilometri și este situată între Boița și Sibiu. Aici, lucrările au început din anul 2020 și sunt gata în proporție de 60%. Lucrările ar putea fi gata anul viitor și vor costa 140 de milioane de euro.