Google vrea să ştie la ce priveşti şi să facă bani din acele imagini. Compania, cu sediul în Mountain View,  a înregistrat în luna mai a anului 2011 o cerere pentru un brevet care descrie un sistem de "plată per vizualizare".

Brevetul descrie modul în care companiile de publicitate ar putea fi taxate în funcţie de numărul de vizualizări venite din partea utilizatorilor care poartă ochelarii Google Glass, atât offline cât şi online. Google numeşte acest proces un sistem de "plată per vizualizare" ("pay per view"). Acest sistem va fi aplicat la reclame online, panouri stradale, reviste, ziare şi altele. Publicitarii vor fi taxaţi şi în funcţie de timpul în care utilizatorul interacţionează cu respectiva reclamă. Google a primit brevetul săptămâna trecută.

Acest sistem nu este fără precedent. În trecut, companii precum Umoove, Tobii Technology sau Cube26 au încercat să facă bani cu ajutorul unor sisteme similare.

Ochelarii de la Google ar fi trebuit să ajungă pe piaţă la sfârşitul acestui an însă se pare că aceştia vor fi lansaţi la începutul anului viitor, conform Computerwold.com.

În prezent, câţiva norocoşi testează o versiune experminetală a ochelarilor care au un preţ de 1.500 de dolari. Preţul acestora la lansare va fi 299 de dolari, conform analiştilor. În ceea ce priveşte caracteristicile tehnice, versiunea experimentală  a ochelarilor include un procesor de 1,2 Ghz, 683 memorie RAM, 16 GB spaţiu de stocare, cameră foto de 5 MP, rezoluţie de 640×360 a display-ului şi sistem de operare Android 4.0.4.