O mare companie tocmai a decis: Vinde tot și pleacă definitiv

Una dintre cele mai mari companii de restaurante din lume, Yum Brands Inc, a anunțat marți că se află „în discuții avansate” pentru a-și vinde restaurantele și franciza KFC din Rusia. Compania americană intenționează să iasă complet de pe piața rusă după ce va vinde marca unui cumpărător local, a anunțat agenția de știri de stat Interfax.

Compania și-a vândut deja afacerea Pizza Hut unei companii rusești Noi-M, într-o tranzacție în valoare de aproximativ 300 de milioane de ruble, echivalentul a 4,92 milioane de dolari, a relatat în iunie cotidianul de afaceri Kommersant.

Prin acest acord, toate restaurantele vor fi redenumite, deși noul nume nu a fost încă anunțat. Yum Brands Inc a suspendat toate operațiunile și investițiile în Rusia în martie, în urma invaziei Kremlinului în Ucraina.

Compania are mai mult de 1.000 de restaurante fast-food în Rusia, dintre care aproape 70 sunt operate de firmă, iar restul sunt francizate în mod independent.

Această mișcare urmează deciziei luate în luna mai de gigantul american de fast-food McDonald’s de a vinde toate cele 850 de restaurante din Rusia unuia dintre deținătorii săi de licențe locale pentru o sumă nedeclarată. Lanțul a fost redeschis în iunie sub numele Vkusno-i Tochka.

Nu toți rușii sunt triști de faptul că faimosul fast-food și-a închis porțile

„Bună ziua, americani… Vrem să vă mulțumim pentru toate sancțiunile voastre, pentru că ați luat din țara noastră Coca Cola, KFC, McDonald’s (…) Acum, până la vară, vom fi sănătoși, puternici și fără grăsime în fund”, a scris influenceriața și comedianta rusă Natasha Krasnova într-o postare pe Instagram în martie, care a fost vizualizată de peste 5 milioane de ori.

Mulți ruși au încurajat înlocuirea lanțurilor occidentale cu mărci rusești și, în acest moment, sunt perfect capabili să își facă singuri hamburgerii și alte produse de tip fast-food. De asemenea, unii au făcut presiuni pentru a renunța la mâncarea de tip american în ansamblu în favoarea mâncărurilor locale, deoarece o mare parte din țară respinge simbolurile occidentale din patriotism.

McDonald’s, cel mai mare lanț de restaurante de tip fast-food din lume, avea aproape 850 de locații în Rusia, însă a decis să le vândă pe toate unei firme locale, pe fondul războiului început la data de 24 februarie, asta după ce în luna martie anunța doar o închidere temporară a acestora.