Vânzările Renault-Nissan au crescut cu 2,5% comparativ cu 2013, graţie creşterii volumelor vânzărilor în SUA şi Europa Occidentală. Împreună Renault, Nissan şi AVTOVAZ, cel mai mare constructor auto din Rusia, au fost reponsabili pentru o zecime din toate autoturismele vândute la nivel mondial.

"Rămânem bine poziţionaţi şi optimişti cu privire la perspectivele pe termen lung ale pieţelor emergente, în pofida recentului declin înregistrat în Rusia şi Brazilia", a declarat preşedintele director general al alianţei Renault-Nissan, Carlos Ghosn.

În rândul celor trei parteneri, Renault a vândut 2,712 milioane vehicule (+3,2%), Nissan Motor a vândut un număr record de 5,3 milioane (+4,1%), iar Avtovaz 448.000 unităţi (-16,3%).

În 2014, principalele 10 pieţe ale alianţei au fost SUA (1,386 milioane vehicule), China (1,255 milioane vehicule), Rusia (764.245 vehicule), Japonia, Franţa, Mexic, Brazilia, Marea Britanie, Germania şi Italia.

De asemenea, în 2014 alianţa Renault-Nissan a rămas lider mondial pe piaţa vehiculelor ecologice în condiţiile în care a vândut 82.602 vehicule electrice, în creştere cu 24% comparativ cu 2013, ceea ce îi conferă o cotă de piaţă globală de 56%. Modelul Nissan LEAF a fost cel mai bine vândut vehicul electric cu 61.507 unităţi, iar Renault a fost lider în Europa cu 17.813 vehicule electrice vândute.

Renault şi Nissan au un parteneriat din 1999, în care Renault deţine 44,3% din acţiunile Nissan, în timp ce Nissan controlează un pachet de 15% din acţiunile Renault.AGERPRES