Construcţia unui nou aeroport care să deservească Bucureştiul a fost amânată pentru o perioadă nedeterminată, deoarece, în lipsa banilor, Executivul nu a lansat încă nici măcar procedurile de elaborare a studiului de fezabilitate, la aproape doi ani de la aprobarea în Guvern a investiţiei.

În august 2008, fostul Guvern a decis, “ca lucrare prioritară pentru dezvoltarea infrastructurii de transport”, realizarea unui nou aeroport în zona municipiului Bucureşti, ca urmare a creşterii traficului aerian.

Conform deciziei Guvernului, programul de executare a lucrărilor urma să fie stabilit pe baza unui studiu de fezabilitate, care va indica inclusiv amplasamentul noului aeroport, caracteristicile tehnice şi valoarea investiţiei.

Un document al Ministerului Transporturilor redactat la începutul lunii martie 2010 relevă însă că, la aproape doi ani de la această decizie, autorităţile nu au început încă nici măcar elaborarea studiului de fezabilitate.

“Programul privind executarea lucrărilor se face în baza unui studiu de fezabilitate, elaborarea şi finanţarea acestuia căzând în sarcina Ministerului Transporturilor. Studiul în cauză nu a fost demarat până în prezent, din cauza lipsei resurselor bugetare”, se arată în document.

În 2008, la momentul adoptării deciziei de construcţie a unui nou aeroport, Guvernul aprecia că aeroportul va fi amplasat cel mai probabil în dreptul localităţii Adunaţii Copăceni, judeţul Giurgiu, aflată la circa 20 de kilometri de Capitală. La sfârşitul anului trecut, actualul ministru de resort, Radu Berceanu, a apreciat că viitorul aeroport din apropierea Bucureştiului trebuie construit la Alexeni, lângă Urziceni, în judeţul Ialomiţa.

Din analizele şi previziunile de trafic efectuate de Eurocontrol în 2008, la momentul avizării investiţiei, rezultă că traficul aeroportuar în România va creşte anual, în perioada 2008-2014, cu 6,9%, rata de majorare fiind mult mai ridicată în zona municipiului Bucureşti, urmând ca până în 2018 să se ajungă la un trafic de 20 milioane pasageri.

Anul trecut, aeroportul internaţional Henri Coandă din Otopeni, cel mai mare aeroport din România, a înregistrat un trafic de 4,4 milioane pasageri, în scădere cu 11% faţă de 2008, când numărul călătorilor a fost de cinci milioane persoane.

SURSA: Mediafax