Primăria Capitalei anunță miercuri că pe data de 1 februarie urmează să fie dezbătut proiectul de modificare a Regulamentului-cadru pentru organizarea transportului local în regim de taxi, care conţine criterii de departajare conform gradelor de poluare ale maşinilor.

Potrvit sursei citate, aceste criterii suntîn conformitate cu legile Uniunii Europene şi care susţin Pactul Ecologic European (European Green Deal), promovat de Comisia Europeană.

Primăria Capitalei subliniază faptul că, dacă până în prezent criteriile de calificare se raportau la autoturisme cu norma de poluare 2, 3, 4 şi 5, acestea ar urma să fie înlocuite cu altele, respectiv Euro 6, hibrid, hibrid plug-in şi electrice.

Totodată, PMB mai subliniază faptul că este nevoie de o actualizare a normelor, astfel încât acestea să fie armonizate cu legislaţia europeană a anului 2022 şi care respectă cerinţele Planul Integrat de Calitate a Aerului.

“Având în vedere intenţia Primăriei Capitalei de realizare a unei noi proceduri de atribuire a 2.700 de licenţe de taxi şi pentru că regulamentul precedent conţine criterii de departajare vechi de 14 ani, este imperios necesară o actualizare a normelor, care să fie armonizate cu legislaţia europeană a anului 2022 şi care respectă cerinţele Planul Integrat de Calitate a Aerului, document programatic aparţinând PMB”, precizează Municipalitatea.

Ce schimbări are în plan PMB

Sursa citată mai precizează că ședinţa de dezbatere publică pe tema acestui proiect se va desfăşura în format hibrid, prin mijloace electronice, prin intermediul platformei online de videoconferinţă WebEx şi prin prezenţă fizică, la sediul Municipalităţii. Totodtă, la sediul Primăriei Capitalei vor fi acceptaţi 20 de participanţi.

Amintim faptul că în luna noiembrie a anului trecut, Consiliul Local al Municipiului București a modificat Regulamentul- cadru pentru organizarea și executarea serviciului public de transport local in regim de taxi pe teritoriul Municipiului București.

Potrivit sursei citate, criteriile de departajare vor fi: vechimea autovehiculului, clasa de poluare, volumul portbagajului, gradul de protecție al pasagerilor dar și vechimea transportatorului.

Mai exact, mașinile electrice au cel mai mare punctaj: 30 puncte, iar punctajul scade în funcție de gradul de poluare. Pe de altă parte, mașinile Euro 6 obțin doar 5 puncte.

Totodată, mașinile cu portbagajul de peste 551 dm cubi primesc 10 puncte. De asemenea, cele mai mari șanse să fie acceptate pentru taximetrie sunt și mașinile care au aer condiționat. Referitor la transportori, cei care au peste 10 ani vechime, vor avea cel mai pare punctaj. Restul punctelor sunt acordate în funcție de gradul de siguranță, de dotările mașinii dar și de efortul investițional al transportatorului autorizat.