Standardele de cost pentru investiţiile din domeniul transporturilor se aplică începând de astăzi după ce Hotărârea de Guvern prin care sunt stabilite aceste standard, adoptată la finalul anului trecut, a fost publicată în Monitorul Oficial.
Standardele de cost sunt necesare la stabilirea priorităţilor, pentru determinarea necesarului de fonduri publice pentru realizarea acestora, dar şi pentru a asigura autorităţii contractante un document de referinţă pentru comisiile de licitaţii în evaluarea ofertelor privind contractarea lucrărilor de execuţie a obiectivelor de investiţii în domeniul transporturilor.
Actul normativ cuprinde 12 standard de cost pentru obiective de investiţii din domeniul infrastructurii de transport rutier, feroviar, naval şi aerian finanţate din fonduri publice.
Astfel, autostrada în zona de şes costă 3.802.000 euro/km,
autostrada în zona de deal – 4.980.000 euro/km,
autostrada în zona de munte – 5.992.000 euro/km,
construcţie de drum naţional – 1.271.800 euro/km,
reabilitare de drum naţional, clasa tehnica III – 746.700 euro/km,
reabilitare cale ferată, pe coridoare paneuropene – 2.180.000 euro/km,
reparaţii capitale cale ferată – 1.190.000 euro/km,
pistă de aterizare şi decolare PCN 65 – 391.071 euro/100 metri,
pista de aterizare PCN 100 – 557.500 euro/100 metri,
cheu fluvial pereat – 8.861 euro pe metru liniar,
cheu maritim – 13,5 – 21.450 euro pe metru liniar,
punct de trecere a Dunarii cu bacul – 551.845 euro/bucata.
Nu sunt incluse în aceste costuri standarde care privesc lucrările de poduri, pasaje, viaducte, podeţe, lucrările de consolidare pentru terenuri de fundare, lucrările hidrotehnice, tunelurile, nodurile rutiere şi intersecţiile denivelate. Pentru acestea vor fi elaborate standarde speciale.

Te-ar putea interesa și: