Pentru majoritatea femeilor, cumpararea de farduri reprezinta un moment fericit, asociat in general cu sentimentul ca fac ceva pentru ele insele. Folosirea produselor de machiaj le ridica moralul, le face sa se simta mai stapane pe ele, mai pline de incredere si le ajuta, totodata, sa-si exprime si sa-si sublinieze personalitatea.
Acestea sunt doar cateva dintre concluziile desprinse din studiul realizat luna trecuta, special pentru revista Capital, de catre MEMRB International Research & Consultancy Group.
Putine orasence nu se fardeaza
Studiul a avut drept obiective determinarea obiceiurilor de utilizare si cumparare a fardurilor, identificarea factorilor implicati in alegerea marcilor si conturarea atitudinii utilizatoarelor fata de produse care intra in categoria „cosmetica decorativa”. In acest scop, au fost realizate 600 de interviuri individuale cu femei avand varste intre 16 si 55 de ani, domiciliate in Bucuresti, Cluj- Napoca, Iasi, Timisoara, Oradea, Constanta, Ploiesti si Craiova. Veniturile respondentelor incluse in esantion pornesc de la „sub 1.300.000 lei”, ajungand pana la varianta „peste sapte milioane lei”.
Din cele 600 de persoane intervievate, 90% au declarat ca folosesc farduri. Majoritatea le utilizeaza aproape in fiecare zi (62%), in timp ce unele recurg la ele doar din cand in cand (28%) sau la ocazii speciale (10%). Cele 60 de femei care au afirmat ca nu utilizeaza produse de machiaj au motivat, printre altele, ca nu sunt interesate de acest aspect (30%), ca nu le plac fardurile (25%), ca sunt prea scumpe (23%) sau au invocat pretexte legate de sanatate (22%) si chiar de religie (5%).
Rujul este utilizat in mod curent de 95% din femei, iar pentru 59% este produsul cosmetic cel mai des folosit. Pe urmatoarele locuri se afla oja/lacul de unghii care, in 78% din cazuri se utilizeaza in mod regulat, fardul de pleoape (60%), mascara (58%) si creionul contur pentru ochi (58%).
Precizam ca studiul a acordat o atentie speciala marcilor de larga utilizare, adica celor care au cea mai mare penetrare pe piata. Doar 1,5% din respondente (9 din cele 600 de femei intervievate) au mentionat ca prima marca pe care o cunosc si care le vine in minte un nume celebru, apartinand unei case renumite (Christian Dior, Nina Ricci, Guerlain, Chanel, H. Rubinstein, LancA