Evenimente Abonamente Comunicate
CITEŞTE ŞI

Actualitate

Neașteptat! Câți kilometri de autostradă au fost construiți în 2018: Numărul este șocant

Autor: | | 2 Comentarii | 11653 Vizualizari

În anul 2018 a fost inaugurat un număr șocant de kilometri de autostrada. Dacă luam în calcul faptul că în 2017 au fost dați în folosință numai 15 km de șosea de mare viteză, putem considera numărul mare, dar dacă ne uităm la clasamentul Uniunii Europene, numărul este foarte mic. În continuare continuăm să ocupăm locuri codașe.

Dacă analizăm scuzele autorităţilor, reţinem următoarele: muncitori şi funcţionari leneşi, proceduri greoaie, frica de dosare penale, vremea rea. În momentul de faţă, avem 806 kilometri de drum de mare viteză deschişi traficului.

În 2018, planurile erau mari: 100 de kilometri de autostradă ar fi trebuit deschişi traficului. Bilanţul: s-au inaugurat aproape 60.

  • A10 Sebeş-Turda, lot 3, între Aiud şi Decea - 12,45 km.
  • A10 Sebeş-Turda, lot 4, între Decea şi Turda - 16,30 km.
  • Gilău-Nădăşelu - 9,47 km.
  • A3, Ogra-Câmpia Turzii, lot 1, Ogra-Iernut, 3,60 km.
  • A3, Târgu Mureş-Ogra, lot 2, Ungheni-Ogra - 10,11 km.
  • A3, Bucureşti-Centura Bucureşti - 6,51 km.

Lucian Şova, ministrul demisionar al Transporturilor: Îmi menţin ţinta de 60 km de autostradă care vor fi deschişi traficului, iar pe 3 ianuarie vă informez că, în măsura în care unele dintre ţinte nu vor fi atinse, voi solicita să dea dovadă de onoare responsabilii din companiile din subordine sau, dacă nu, îi voi onora eu cu demiterea.

Alin Şerbănescu, purtător de cuvânt CNAIR: Acum, este o vorbă românească: socoteala de acasă nu se potriveşte cu cea din târg.

Ultima autostradă deschisă, la jumătatea lunii decembrie, este cea urbană. Un ciot de 6 kilometri şi jumătate, parte din Autostrada Bucureşti-Ploieşti.

Ultimii trei kilometri au costat 130 de milioane de lei şi ar fi trebuit terminaţi în toamna lui 2017. Au fost, însă, nu mai puţin de cinci amânări. Şi, culmea, cu toate aceste întârzieri, lucrurile tot au ieşit rău.

Autostrada A3 Bucureşti-Ploieşti se opreşte brusc la un semafor. Aşa că, şoferii trebuie să fie foarte atenţi şi să încetinească din timp. Autorităţile spun că a fost singura soluţie pe care au găsit-o ţinând cont că autostrada se intersectează cu şoseaua Petricani, o stradă intens circulată, mai ales la orele de vârf.

Alin Şerbănescu, purtător de cuvânt CNAIR: S-a căutat altă soluţie, am discutat în momentul în care am început construcţia acestei autostrăzi, am discutat cu Primăria Generală a Capitalei, au fost mai multe soluţii, a fost la un moment dat vorba despre un sens giratoriu, la un moment dat şi despre un pasaj care să survoleze această şosea Petricani, dar, până la urmă, soluţia care a fost agreată cu Primăria Genrală a Capitalei a fost această intersecţie în T, semaforizată.

 

Ionuţ Ciurea, Asociaţia PRO INFRASTRUCTURA: La nevoile pe care le avem noi înseamnă foarte puţin, dacă ne uităm doar la cei 6,5 km înseamnă puţin, foarte puţin. Avem nevoie de vreo 3.000 de km de autostradă şi drumuri expres în România.

Pagina 1 din 2
Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Printeaza

Alte articole

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

EVZ

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

DCNews

Stirile Kanal D

AutoBild

Economica.net

Agrointeligenta

StiriDiaspora.ro

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.