Gigantul Apple a dezvăluit marți noua sa tabletă iPad Air, mai subțire și mai rapidă, și a anunțat că renunță la sistemul de operare Macintosh și oferă gratuit software către toți clienții săi, ceea ce reprezintă o provocare pentru dominația Microsoft pe segmentul PC-urilor, transmite Reuters.

Apple și-a anunțat oferta-surpriză, care va fi disponibilă tuturor utilizatorilor de MacBooks și computere Mac, cu ocazia evenimentului de prezentare a noilor notebooks și computer Mac.
Atât sistemul de operare Mac, cât și suite de programe iWork vor fi oferite gratuit tuturor utilizatorilor, acestea concurând cu programele Excel, Word, PowerPoint și alte aplicații din suita Office a Microsoft.
"Vrem ca clienții noștri să aibă ultimele versiuni ale programelor noastre", a spus CEO Apple Tim Cook, la centrul Yerba Buena din San Francisco.
Noul iPad Air al Apple este aproape cu 20% mai subțire decât precedent generație de tablete și are un preț ce pornește de la 499 dolari. Numai că noile tablet se vor confrunta cu o comptetiție puternică, Microsoft, Nokia și Amazon.com având în plan lansarea unor dispozitive rivale în lunile următoare.
Apple a debutat pe piața tabletelor în 2010 când a lansat primul său iPad, însă deja simte o presiune în creștere venind dinspre dispozitivele mai ieftine cum ar fi Kindle Fire de la Amazon și Note de la Samsung Electronics.
Totuși, în timp ce Apple cedează cotă de piață rivalilor săi, librăria sa superioară de aplicații și conținut ar trebui să îi asigure avansul pentru anii următori, spun analiștii.
De asemenea, Cook și-a concediat competiția, caracterizând-o ca fiind fără direcție.
"Competiția noastră este diferită: sunt confuzi. Acum încearcă să PC-uri sub formă de tablete și tablete sub formă de PC-uri. Cine știe ce vor face în continuare?", a spus Cook.
"Noi avem o direcție foarte clară și o țintă foarte ambițioasă. Credem încă profund în această categorie de produse și nu vom încetini ritmul inovației", a conchis Cook.