Munca de acasă le priește angajatorilor, în special a celor care activiează în domeniul IT, așa ne informează un sondaj recent realizat de Kaspersky.

În urma cercetării, la care au participat 4.303 de voluntari din domeniul IT, 54% dintre angajați au raportat o creștere a volumului de lucru de la începutul tranziției către munca la distanță, 18% au descris această creștere ca fiind semnificativă. În același timp, 37% nu au observat nicio modificare, iar 9% au descoperit o scădere a sarcinilor în domeniul de activitate din cauza noilor condiții de la job.

Munca de acasă provoacă anxietate

Chiar dacă sondajul arată că mai mult de jumătate dintre angajați au experimentat o creștere a volumului de muncă, 64% dintre cei chestionați nu se simt mai epuizați la sfârșitul unei zile de lucru de la distanță. Într-adevăr, 36% au raportat că au mai multă energie lucrând de acasă, iar 28% nu au sesizat o diferență între cele două formate.

Când vine vorba de stabilitate emoțională, modalitatea de muncă de la distanță a fost bine primită de angajați: 67% au declarat că se simt mai confortabil lucrând de la distanță sau nu au observat o creștere a anxietății din cauza orelor suplimentare, în timp ce 41% dintre respondenți s-au simțit chiar mai confortabil lucrând de acasă, decât atunci când lucrau la birou.

În același timp, procentul angajaților care s-au simțit inconfortabil că au fost distanțați de colegii lor a fost unul destul de semnificativ, 36% dintre respondenți spunând că se simt mai obosiți și 33% raportând că se simt mai anxioși lucrând de acasă.

„Starea de bine a angajaților este în centrul atenției”

O soluție care se dovedește populară în rândul muncitorilor este modelul de lucru hibrid. Acest format este foarte favorizat în rândul forței de muncă, aproape jumătate dintre salariați (45%) trecând la modelul hibrid până la jumătatea acestui an. O altă variantă binevenită este implementarea practicilor corporative de wellbeing. În prezent, multe companii fac față provocării de a căuta modalități care să ajute la gestionarea potențialului burn-out. 80% dintre firme investesc în cursuri de formare pentru a îmbunătăți competențele de bază.

„Astăzi, starea de bine a angajaților este în centrul atenției multor organizații. Din păcate, nu există o «soluție unică pentru toate» atunci când vine vorba de dezvoltarea unui asemenea program, deoarece succesul acestuia depinde de nevoile tuturor angajaților. Este esențial să se creeze o cultură care să le permită angajaților să vorbească despre starea lor emoțională sau problemele lor cu managerii sau cu partenerii de afaceri de resurse umane”, a spus Marina Alekseeva, Chief Hu-man Resources Officer la Kaspersky.