Zece modele Ford din Europa pot fi echipate cu motorul EcoBoost de 1 litru. Unul din cinci vehicule noi Ford vândute în Europa în 2014 a fost echipat cu acest motor, respectiv 2 din 5 modele Ford Fiesta*. Ford analizează acum posibilitatea introducerii unei abordări inovative cu privire la controlul functionării cilindrilor.

“Motorul EcoBoost de 1 litru a revoluționat domeniul motoarelor mici pe benzină și suntem mândri că rămâne cel mai bun din această clasă în ciuda creșterii numărului de concurenți”, a declarat Joe Bakaj, Vice Președinte, Divizia de Dezvoltare a Produselor, Ford Europa. “Spiritul de inovație care ne-a ajutat să creăm acest motor continuă să ne motiveze pentru a dezvolta noi motoare.”

Ford colaborează cu parteneri în inginerie de la Schaeffler Group pentru a testa un sistem care permite controlul funcționării cilindrilor pe intervale extinse de sarcină și turatie, contribuind la diminuarea zgomotului în habitaclu și a vibrațiilor.În cadrul testelor efectuate pe șosea s-a folosit un prototip de la Centrul European de Cercetare și Inovație de la Aachen, Germania, aceste teste arătând îmbunătățiri ale consumului de combustibil de până la 6%.

“Chiar pentru un motor eficientizat în mod agresiv precum motorul EcoBoost de 1 litru, se poate obține o îmbunătățire semnificativă a consumului de combustibil prin valorificarea unui sistem de control al funcționării cilindrilor”, a declarat Carsten Weber, manager pentru grupuri motopropulsoare avansate, din cadrul Ford Europa. “Prioritatea „0”  în dezvoltarea de noi motoare este reducerea continuă a consumului de combustibil”.

Disponibil în 100 CP, 125 CP și 140 CP, motorul EcoBoost de 1 litru este produs la fabricile Ford de la Koln, Germania și Craiova, România, și acum este disponibil în 72 de țări din toată lumea. Anterior, motorul a câștigat „Premiul Internațional Paul Pietsch 2013” pentru inovație tehnologică în Germania; Premiul „Royal Academy of Engineering Colin Campbell Mitchell”; „Trofeul Dewar” acordat de Royal Automobile Club din Marea Britanie; iar în SUA, Premiul Breakthrough acordat de revista Popular Mechanics. Ford este primul producător auto care a câștigat trofeul „Ward’s 10 Best Engines” pentru un motor in 3 cilindri.

La nivel global, gama Ford de motoare EcoBoost puternice și cu consum redus de combustibil include motoarele de 1,5 litri, 1,6 litri, 2 litri și 2,3 litri in 4 cilindri și motoarele V6 de 2,7 litri și 3,5 litri. Acesta din urmă este dezvoltat pentru a echipa „supercar-ul” Ford GT care prin participarea sa la Le mans 2016, va marca revenirea companiei în celebra cursă.

“Motorul EcoBoost de 1 litru rămâne unul din cele mai bune exemple pentru ceea ce înseamnă downsizing-ul”, a declarat Dean Slavnich, co-președinte al ediției nr. 17 a premiilor „Motorul Internațional al Anului”, care au avut loc la Stuttgart, Germania, și editor al revistei Engine Technology International. “Acest motor deosebit cu 3 cilindri arată că motorul cu ardere internă are încă potențial”.