Bancile se intrec in promotii si premii pe card in perioada Sarbatorilor

Dupa incetinirea creditarii, atat in lei cat si in valuta, bancile comerciale s-au hotarat sa atace un nou segment: piata cardurilor. Perioada Sarbatorilor de iarna a fost invadata de carduri care au atasate facilitati sau premii speciale.





Inca de la inceputul lunii noiembrie, bancile comerciale au inceput cu anunturile de oferte promotionale pentru zona de retail. Ceea ce se remarca la o luna dupa lansarea primelor anunturi este faptul ca ofertele se inmultesc pe zi ce trece, iar partea cea mai dezvoltata nu este cea a creditelor, cum s-ar fi crezut, ci cea a cardurilor, indiferent daca sunt de debit, de credit sau cobranded (card de credit realizat pe baza intelegerii intre doua institutii: banca si lantul de magazine partener). “Eforturile Visa si ale bancilor membre, mai ales in aceasta perioada de sarbatori, sunt indreptate si mai intens spre stimularea folosirii cardurilor la comercianti. Experienta anilor trecuti ne-a demonstrat ca aceste eforturi au dat roade, tot mai multi romani confirmand ca plata prin card le aduce beneficii concrete – este mai usor, mai sigur si mai convenabil sa platesti prin card pentru cumpaturile zilnice, dar si pentru cele speciale, de sarbatori”, a declarat Catalin Cretu, Vicepresedinte Visa International CEMEA.


Prima miscare in acest sens a fost facuta de BRD Groupe Societe Generale prin lansarea cardului Vivere, card de credit in lei, emis sub sigla MasterCard, cu utilizare nationala si internationala, destinat persoanelor fizice. Cardul Vivere ofera o linie de credit cuprinsa intre 800 – 20.000 RON (8 si 200 de milioane de lei vechi). In plus, posesorii acestor carduri beneficiaza de un pachet de asigurari gratis si de reduceri de 5%-10% pentru rezervarile facute in retele hoteliere Le Meridien si Starwood Sheraton. Mai mult, perioada de gratie a acestui tip de card se prelungeste pana la 1 martie 2006. Perioada de gratie de 100 de zile a acestui card de credit se rasfrange si asupra sumelor retrase de la ATM pana la 1 martie 2006, nu doar asupra platilor efectuate la comercianti.
La randul sau, BCR acorda bonusuri de 2% pentru toate tipurile de carduri emise de banca, dar numai pentru cumparaturile la comercianti. De bonusul de 2% se beneficiaza, pana la data de 31 ianuarie 2006, atat pentru cardurile de credit, pentru cele de debit, cat si pentru cele cobranded (BCR – Altex). Pentru posesorii de carduri de credit MasterCard si MasterCard-BCR-Altex, dobanda scade in aceasta perioada cu 3%, coborand la 23% si 22%. Cardurile de debit BCR au o reducere similara pentru creditul de tip “descoperit de cont”, (ce permite in general “trageri” in valoare de maximum doua sau trei salarii nete).


Cardurile de credit de la Banca Romaneasca se obtin prin telefon, au o limita maxima de 5.000 de euro (echivalent in lei), iar in perioada Sarbatorilor de iarna pot fi achizitionate fara comisioane de emitere.
Din nou, BRD Groupe Societe Generale a lansat, la inceputul lunii decembrie, o noua promotie pe carduri. Specificul acesteia fata de celelalte promotii lansate in aceasta iarna consta in caracterul unic al tipurilor de carduri emise de cea de-a doua banca din sistem.
Este vorba de cardurile bancare de “editie limitata”, cu un design unic in lume, prezentand imagini ale marilor campioni Nadia Comaneci (imaginea din cadrul exercitiului notat cu zece la Olimpiada de la Montreal), Ilie Nastase (o imagine din timpul finalei castigate la Roland Garros in 1973) si Gheorghe Hagi (o imagine din timpul meciului Romania-Columbia de la Campionatul Mondial din 1994).


De asemenea, cardurile mai au caracter de unicitate si prin faptul ca au si o a doua holograma, care permite vizualizarea tridimensionala a unei mingi de fotbal (cardul Hagi), a unei rachete de tenis (cardul Ilie Nastase) sau a unei gimnaste (cardul Nadia Comaneci).
Daca nu au bonusuri de dobanda sau legate de comisioane, cele sase carduri cu imaginile celor mai mari sportivi ai Romaniei au o lunga lista de premii pentru cei care le achizitioneaza, de la excursii, la cele mai importante evenimente sportive si burse sportive pentru copii, pana la premii zilnice de 1.000 de euro si marele premiu de 50.000 de euro pentru cei care achizitioneaza produsele.











“Astfel de eforturi au dat roade. In decembrie 2004, valoarea tranzactiilor la comercianti, prin carduri Visa, a crescut cu 137% fata de decembrie 2003.”

Catalin Cretu,

vicepresedinte Visa International CEMEA






Ghiseul bancar

Tezaurul de la Persiani gravat in aur

Banca Nationala a Romaniei a pus in circulatie, in scop numismatic, o moneda din aur cu valoarea nominala de 10 lei, emisiunea “Istoria aurului – Tezaurul de la Persinari”. Tirajul emisiunii este de 1.000 de exemplare. Pretul de vanzare unitar este de 166 lei noi, respectiv 1.660.000 lei vechi. Costurile capsulelor, certificatului de autenticitate si pliantul de prezentare a emisiunii sunt incluse in pretul de vanzare mentionat.







Majorare de capital la Raiffeisen Banca pentru Locuinte. Raiffeisen Banca pentru Locuinte S.A.(RBL), prima banca specializata in activitatea de economisire-creditare in sistem colectiv pentru domeniul locativ, si-a majorat capitalul social cu 4.813.500 RON, de la 61.185.500 RON la 66.000.000 RON. Majorarea de capital s-a facut prin aportul in numerar al actionarilor. In urma majorarii, conform Actului Constitutiv, Raiffeisen Bank S.A. si Schwaebisch Hall-Germania detin fiecare o cota de 33,324% din capital, iar Raiffeisen Bausparkasse Austria un pachet de 33,35% din actiuni. “Prin majorarea capitalului social, urmarim consolidarea pozitiei de lider pe aceasta nisa, sustinerea strategiei de dezvoltare a bancii, precum si extinderea retelei de distributie. In acelasi timp, acest fapt reprezinta si o confirmare a increderii pe care actionarii nostri o acorda potentialului de dezvoltare al pietei locative romanesti si stabilizarii cadrului politic, economic si legislativ”, a declarat Ionut Costea, presedinte Raiffeisen Banca pentru Locuinte.



Centre de afaceri noi. Raiffeisen Bank a inaugurat un centru operational pentru afaceri in Craiova, cel de-al treilea dupa cele deschise in octombrie in Timisoara si Brasov. Centrele operationale deschise de Raiffeisen Bank sunt destinate companiilor cu cifra de afaceri semnificativa si le ofera acestora servicii personalizate. Pana la sfarsitul acestui an, va mai fi inaugurat un centru operational pentru afaceri la Iasi, iar anul viitor la Bucuresti, Ploiesti, Cluj si Constanta.