Perspectiva producătorilor auto, la nivel mondial, este negativă, reflectând dificultăţile generate de reducerea cererii de vehicule, din cauza recesiunii economice, potrivit agenţiei de evaluare financiară Moody’s.

În plus, diviziile financiare ale companiilor din industria automobilelor continuă să se confrunte cu probleme legate de calitatea activelor, precum şi de finanţare, ca urmare a dificultăţilor din piaţă şi a condiţiilor economice dificile.

Raportul „Global Automotive Manufacturers Industry Outlook” include aşteptările agenţiei privind situaţia financiară a companiilor din industria auto în următoarele 12-18 luni.

„Moody’s continuă să anticipeze pentru 2009 un declin cu un ritm de două cifre al volumului vânzărilor, în sectorul de profil, cu perspective limitate de redresare uşoară în 2010′, a declarat Falk Frey, vicepreşedinte la Moody’s.

El a adăugat că profitabilitatea operaţională şi fluxurile de capital se vor menţine la niveluri reduse pe termen mediu.

Moody’s anticipează că volumul vânzărilor de vehicule, la nivel mondial, va fi cu 13% sub cel din 2008.

Producătorii de echipamente originale se vor concentra în 2009 pe menţinerea fluxului de capital şi a accesului la capital, dar vor avea dificultăţi în reducerea stocurilor mari.

Din acest motiv, în pofida scăderii producţiei, măsurile ar putea fi insuficiente pentru reducerea stocurilor şi aducerea volumului, în 2010, la nivelul cererii.

Moody’s recunoaşte faptul că multe guverne, în Europa şi Asia, au făcut eforturi pentru stimularea vânzărilor, prin intermediul „programelor rabla”, în timp ce Congresul SUA discută un sistem asemănător.

Totuşi, deşi aceste programe au avut efectele scontate pe termen scurt, Moody’s consideră că nu vor rezolva integral problemele.

Condiţiile dificile de pe piaţa creditelor continuă să limiteze accesul consumatorilor şi dealerilor la fonduri, iar diviziile financiare ale unor companii auto au probleme legate de finanţare şi calitatea activelor.

Incertitudinile economice vor face ca menţinerea fluxului de capital şi asigurarea lichidităţilor să fie principala preocupare a producătorilor auto, în următoarele 12-18 luni, iar situaţia va fi monitorizată cu atenţie de către Moody’s, se mai arată în raport.

În prezent, Moody’s evaluează financiar 16 companii de profil, din Germania, Franţa, Italia, Statele Unite, Japonia, Coreea de Sud şi India.

SURSA: Mediafax