Sunt puțini cei care, atunci când au în plan achiziționarea unui automobil, iau în calcul un pick-up. Vânzările de astfel de modele reprezintă doar 6,2% din piața vehiculelor comerciale ușoare și mai puțin de 1% din totalul mașinilor comercializate în România. Cu toate acestea, puținii clienți sunt fideli și apreciază capacitatea de transport coroborată cu comportamentul off-road greu de egalat. Conform datelor APIA, în primele nouă luni din acest an, cei mai mulți dintre aceștia au preferat Toyota Hi-Lux, însă atât Ford Ranger, cât și Mitsubishi L200 suflă în ceafa liderului. Alte modele importante în micul segment al pick-up-urilor din România sunt Volkswagen Amarok, Nissan Navara și Isuzu D-Max.

Remarcat pentru fiabilitatea și capacitatea sa de încărcare, subiectul testului realizat de Capital, noul Mitsubishi L200, s-a prezentat cu un design regândit și cu noi echipamente demne de toată atenția. În plus, parcurgerea alternativă a unor drumuri asfaltate și a unui traseu off-road solicitant ne-a dezvăluit un vehicul bine închegat și foarte potent. Puține obstacole pot sta în calea impozantului model, care se deplasează fără să gâfâie atât printre stânci, cât și prin nisip sau pietriș. E drept că ampatamentul mare (3.000 mm) poate crea mici probleme – acesta este păcatul tuturor modelelor din segment – atunci când sunt încălecate stânci, dar experiența șoferului, cuplul și puterea motorului te scot întotdeauna din încurcătură. Și dacă tot vorbim despre ampatamentul lung al pick-up-urilor, acesta este necesar pentru a asigura exact ceea ce caută clienții acestor vehicule: spațiu interior suficient și o platformă cu o capacitate cât mai mare de încărcare. Și, dacă L200 poate depăși cu ușurință stâncile, nici vadurile nu îi stau în cale, grație unghiurilor permisive de atac și degajare.

Propulsat de un turbodiesel 2.4 Di-D care oferă 154 CP și dezvoltă un cuplu maxim de 380 Nm între 1.500 rpm și 2.500 rpm, Mitsubishi L200 pare a asigura compromisul perfect între putere și eficiență. Asta pentru că, după cum anunță producătorul, consumul mixt al modelului este de 6,4 l/100 km. E drept că, în timpul testului realizat de noi, valoarea a fost sensibil mai mare, însă traseul off-road solicitant justifică în mare măsură diferența. Pentru cei care consideră că au nevoie de mai multă putere, Mitsubishi L200 poate fi cumpărat și cu o variantă „High Power” care dezvoltă 181 CP. Puterea este transmisă către roți fie printr-o cutie manuală cu șase trepte, fie printr-una secvențială cu cinci rapoarte.

Oricine a urcat la bordul unui Pick-Up știe cât de „săltărețe” sunt acestea atunci când platforma din spate este goală. Pentru că unii o interpretează drept o lipsă de confort, trebuie menționat că un Pick-Up nu este un SUV. Pentru a asigura o capacitate de transport cât mai mare, producătorii trebuie să rigidizeze pe cât posibil sistemul de suspensie, mai ales pe cel din spate.

Oricum, habitaclul noului Mitsubishi L200 uimește prin modificările apărute față de varianta anterioară. Această a cincea generație, dezvoltată de Mitsubishi Motor Corporation în doar 28 de luni, este mult mai bine proporționată, iar plusul de spațiu (+20 mm la nivelul picioarelor și +10 mm la nivelul umerilor) este extrem de binevenit. Unde mai pui că și scaunele au fost complet modificate pentru a asigura o poziție mult mai bună și confortabilă atât pentru pasagerii din față, cât și pentru cei din spate. Mai mult chiar, materialele de o calitate mai bună și echipamentele de comandă și control în pas cu vremurile fac din L200 unul dintre cele mai moderne vehicule de acest fel prezente pe piață. Prețurile cu TVA ale versiunii Club Cab încep cu 22.928 euro, în timp ce Double Cab costă minimum 27.268 euro.