Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a declara că nu mai putem avea soluții de anii ’50 – ’60, în 2021. Acesta a mai declarat că legătura între Bucureşti şi Târgovişte merită un drum modern.

Ministrul Transporturilor face referire la proiectul DN71 Bâldana – Târgovişte, reziliat cu o zi în urmă de Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

“Aici a fost o licitaţie, s-a depus o singură ofertă, o documentaţie foarte veche, care nu mai corespunde cu ce e în teren.

Se pare că interesul scăzut pentru această procedură de achiziţie publică a fost determinat tocmai de calitatea acestei documentaţii.

A participat o singură firmă, care a mai avut din câte am înţeles unele contracte vizate de corpul de control anul trecut, cu încredinţare directă. Firma respectivă înţeleg că a avut nişte probleme de bonitate de la Compania de Drumuri.

Nu a reuşit să depună actele necesare pentru încheierea contractului – sunt nişte garanţii financiare care se depun – şi Compania a reziliat contractul practic înainte de a începe.

Eu am susţinut dintotdeauna şi asta vreau să o spun foarte clar: nu mai putem avea în România soluţii de anii ’50 – ’60 în anii 2021”, a afirmat Drulă, într-o conferinţă de presă.

Ministrul Transporturilor: Soluția – drumuri expres noi

Potrivit acestuia, soluţia pentru drumurile naţionale aglomerate nu mai poate fi lărgirea acestora prin mijlocul satelor, ci drumuri expres noi, care să ocolească localităţile.

“Pentru rutele aglomerate, drumurile naţionale, soluţia nu mai este să lărgim aceste drumuri la 4 benzi prin mijlocul satelor.

Se poate construi la costuri mai mici şi mai rapid făcând drumuri expres în afara localităţilor, şi aici mă refer la zona de şes. Este şi economic, iar pentru locuitorii de pe traseu, dar şi pentru conducătorii auto care merg pe aceste drumuri este un chin.

Uitaţi-vă la drumuri care sunt la 4 benzi – spre Giurgiu, de exemplu – unde sunt treceri de pietoni, sunt giratorii, sunt limite de viteză, sunt radare şi satele respective sunt rupte în două şi nu se mai poate traversa.

Un exemplu este pe această rută Bucureşti – Târgovişte în Chitila şi Tărtăşeşti: patru benzi, parapeţi de beton pe mijloc, treceri de pietoni, riscuri, accidente, decese, stres pentru şoferi şi stres pentru localnici.

Piteşti-Câmpulung-Braşov este un proiect similar de reabilitare pe documentaţie. Nu e gata, va fi reziliat până la urmă de la punctul ăsta şi relicitat. Dacă ne uităm la Deva-Oradea, este gata abia după 10 ani, după nenumărate rezilieri şi relicitări.

Nu ştiu dacă vă place ce s-a întâmplat pe DN5, de la ieşirea din Bucureşti până la Adunaţii Copăceni”, a explicat ministrul Transporturilor, care a adăugat că 53% din traseul DN71 Bâldana-Târgovişte ar fi trecut prin localităţi.

Legătura dintre București și Târgoviște merită un drum modern

“Este o prioritate pentru mine să facem acest proiect. Este o lungime estimată de 60 de km. Au estimat colegii din minister un pic peste 200 de milioane de euro acest proiect. Cred că legătura între Bucureşti şi Târgovişte merită un drum modern.

Dacă facem un drum de anii ’50, de anii ’50 va rămâne zeci de ani de-acum încolo. (…) Surse de finanţare: fonduri europene.

Dăm drumul imediat la procedurile de realizare a documentaţiei pentru acest drum pe un caiet de sarcini mult mai bun decât s-a făcut acum. Am avut o întâlnire cu proiectanţii din acest domeniu”, a precizat Cătălin Drulă.

Sursa foto: INQUAM Photos, Octav Ganea