Guvernul a adoptat joi o reglementare care-i conferă puterea de a bloca preluările în sectoarele 'strategice', ceea ce ar putea bloca potenţiala ofertă de 16,9 miliarde de dolari a companiei americane General Electric (GE) pentru activităţile Alstom legate de sectorul energetic.

UE a avertizat că reglementarea arată 'protecţionism' iar principalul grup al angajaţilor din Franţa a apreciat că adoptarea ei a fost 'o idee proastă'.

Guvernul francez a criticat oferta GE, care este sprjinită de board-ul Alstom, şi a anunţat că ar prefera mai degrabă o alianţă între companii decât o vânzare. De asemenea, Executivul vrea ca Alstom să ia în considerare o propunere alternativă pentru un schimb de active din domeniul energetic şi de transport cu Siemens, pentru a crea 'doi campioni europeni puternici'.

'Nu suntem de vânzare. Franţa nu este de vânzare. Suntem în favoarea alianţelor, nu a preluărilor. Nu suntem o pradă, mai ales în astfel de sectoare strategice', a afirmat Arnaud Montebourg, într-un interviu acordat postului de radio RMC.

Oficialul francez se va întâlni vineri cu reprezentanţii GE şi săptămâna viitoare cu cei ai sindicatului Alstom pentru a discuta viitorul companiei.

Ministrul francez al Economiei a declarat că Executivul nu va permite dezmembrarea companiilor interne, desfacerea lor pe bucăţi pentru a fi devorate şi nu a exclus preluarea unei participaţii în Alstom ca parte a eforturilor de a asigura viitorul companiei.

General Electric (una dintre primele 10 companii din lume) este interesat să preia activităţile Alstom legate de sectorul energetic (echipamente pentru centrale termice, linii de înaltă tensiune, energii regenerabile), ce reprezintă 70% din activităţile grupului Alstom şi generează o cifră de afaceri de 14 miliarde de euro. Şi grupul industrial german Siemens a confirmat că este interesat de operaţiunile Alstom din sectorul energetic.

Germania ar prefera mai degrabă ca Siemens să preia activităţile Alstom legate de sectorul energetic (echipamente pentru centrale termice, linii de înaltă tensiune, energii regenerabile), în locul companiei americane General Electric, a declarat recent o sursă guvernamentală de la Berlin pentru Reuters.

Separat, Ministerul Economiei din Germania şi-a exprimat încrederea că o asociere între Alstom şi Siemens ar fi o oportunitate majoră pentru Berlin şi Paris.

Recent, ministrul francez al Economiei, Arnaud Montebourg, a apreciat că oferta celor de la GE 'pune o problemă dintr-un motiv simplu, cea mai mare parte din Alstom, 75% din companie, sau 65.000 de salariaţi la nivel mondial, vor fi conduşi de la Connecticut. Am spus că această situaţie este inacceptabilă', a subliniat Montebourg.

În anul 2004, statul francez a venit în ajutorul Alstom, aflat atunci în pragul falimentului, prin achiziţionarea unei participaţii de 21% din acţiunile grupului. Această participaţie a fost achiziţionată în 2006 de grupul Bouygues pentru două miliarde de euro. Siemens este îngrijorat de posibilitatea ca fuziunea dintre GE şi Alstom să creeze un colos care va domina sectorul energiei, una dintre sursele sale majore de venituri şi profituri.

GE este deja una dintre cele mai mari companii americane şi mondiale, cu o cifră de afaceri de 146 miliarde de dolari şi aproximativ 305.000 de angajaţi, dintre care 10.000 numai în Franţa. La rândul său, Alstom are 93.000 de angajaţi la nivel mondial, dintre care 18.000 numai în Franţa, şi în exerciţiul 2012-2013 a realizat o cifră de afaceri de 20,3 miliarde de euro.

Siemens şi-a mai exprimat şi în anul 2004 interesul faţă de activităţile Alstom din sectorul energiei, însă atunci statul francez s-a opus ideii unei preluări de către grupul german preferând să intervină direct pentru salvarea de la faliment a Alstom.

Grupul Alstom este unul dintre liderii mondiali în domeniul producţiei de electricitate şi reţelelor electrice, precum şi în infrastructura de transport. Compania este prezentă în România de 20 de ani, iar 1.050 angajaţi lucrează în centrele de producţie locale şi în birourile din Bucureşti. Alstom România derulează proiecte de reabilitare bazate pe tehnologii avansate în sectoarele Power, Transport şi Grid. (Sursa: Agerpres)