Evenimente Abonamente Comunicate
CITEŞTE ŞI

Business

Ministerul Transporturilor ar putea prelua firma CFR Ferry-Boat de la CFR Marfă

Autor: | | 1 Comentarii | 83 Vizualizari

Ministerul Transporturilor şi Infrastructuri (MTI) intenţionează să preia integral pachetul de acţiuni al CFR Ferry-Boat de la CFR Marfă, urmând să aloce firmei, anul viitor, subvenţii de 13,12 milioane de lei, faţă de 5,82 milioane de lei în acest an."În scopul păstrării controlului statului asupra acestei societăţi este necesar ca, anterior privatizării CFR Marfă, pachetul de acţiuni deţinut de această societate la CFR Ferry-Boat să fie transferat în administrarea direc

Ministerul Transporturilor şi Infrastructuri (MTI) intenţionează să preia integral pachetul de acţiuni al CFR Ferry-Boat de la CFR Marfă, urmând să aloce firmei, anul viitor, subvenţii de 13,12 milioane de lei, faţă de 5,82 milioane de lei în acest an.

"În scopul păstrării controlului statului asupra acestei societăţi este necesar ca, anterior privatizării CFR Marfă, pachetul de acţiuni deţinut de această societate la CFR Ferry-Boat să fie transferat în administrarea directă a MTI, CFR Ferry-Boat urmând a funcţiona ca societate de sine stătătoare aflată sub autoritatea acestui minister", se arată într-un proiect de hotărâre de guvern, elaborat de MTI.

Transferul acţiunilor va fi realizat în baza unui protocol încheiat între cele două părţi în termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a hotărârii.

Capitalul social al Societăţii Comerciale de Transport Maritim şi de Coastă CFR Ferry-Boat este de 23,99 milioane de lei, împărţit în 9,59 milioane acţiuni cu valoarea nominală de 2,5 lei deţinute integral de MTI.

Două nave şi pierderi de peste 7 milioane de lei

Firma deţine două nave ferry-boat, respectiv Eforie şi Mangalia, construite în 1991 şi 1988 pentru a asigura transportul vagoanelor, containerelor şi camioanelor TIR între porturile Constanţa şi Samsun (Turcia), în condiţiile în care, până în anul 1990, exista un trafic important între România şi ţările asiatice, în special Turcia şi Iran.

CFR Ferry-Boat a raportat anul trecut pierderi de 7,32 milioane de lei, din care nava Mangalia 3,37 milioane de lei, nava Eforie 3,44 milioane de lei şi activitatea de la mal 506.114 lei.

"Având în vedere pierderile înregistrate şi ţinând cont de lipsa comenzilor de transport şi de cheltuielile de exploatare necesare, s-a propus introducerea acestor nave în conservare. Trecerea navelor în conservare implică de asemenea costuri foarte mari", se mai arată în proiectul de act normativ.

CFR Ferry-Boat a fost înfiinţată în 2007, printr-o hotărâre de guvern, ca filială a CFR Marfă.

SURSA: Mediafax

Pagina 1 din 1
Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Printeaza

Alte articole

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

EVZ

Doctorul Zilei

Cancan

Animal Zoo

EVZ Monden

DCNews

Stirile Kanal D

AutoBild

Economica.net

Agrointeligenta

StiriDiaspora.ro

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.