Liderul filialei ieşene a Uniunii Sindicatelor Libere din Învăţământul Preuniversitar (USLIP) Iaşi, Laviniu Lăcustă, susţine că mii de cadre didactice pot rămâne fără locuri de muncă dacă se va reduce numărul de ore pentru elevi, astfel că, în urma evaluărilor făcute, dacă modificarea legislativă propusă de senatorul PSD Liviu Pop va intra în vigoare, se vor reduce aproximativ 15.000 – 20.000 de norme.

„Luni, 21 octombrie, Senatul României a aprobat cu unanimitate de voturi modificarea art. 66 din Legea Educaţiei Naţionale. Astfel, vor fi prevăzute în medie 20 de ore în învăţământul primar, 25 de ore în învăţământul gimnazial şi 30 de ore pe săptămână la învăţământul liceal. Au fost tăiate 5 ore din planurile cadru la învăţământul gimnazial şi liceal. Trebuie precizat că acest proiect a fost retrimis spre reanalizare de către Administraţia Prezidenţială pe 3 ianuarie 2018, pentru mai multe motive, printre care şi cel legat de faptul că …”modificarea normelor didactice aferente încadrărilor personalului didactic din învăţământul preuniversitar necesită o evaluare prealabilă a impactului asupra resursei umane din educaţie”. În urma evaluărilor pe care le-am făcut, dacă această modificare va fi transpusă în Legea Educaţiei Naţionale, vom vorbi de reduceri de aproximativ 15.000 – 20.000 norme”, spune Laviniu Lăcustă, prin intermediul unui comunicat de presă.

Liderul USLIP recunoaşte, totodată, că în lipsa unui studiu de impact nu se poate evalua beneficiul elevilor, dar consideră că se poate ajunge la disponibilizări masive în învăţământul preuniversitar şi îşi exprimă speranţa ca viitorul Guvern să corecteze această modificare.

„Nu putem înţelege cum iniţiatorul acestui proiect, domnul Senator Liviu Marian Pop – profesor în învăţământul preuniversitar, poate face din această iniţiativă un titlu de glorie, în momentul în care 15.000 – 20.000 de colegi ai domniei sale riscă să fie daţi afară. Ne exprimăm convingerea că viitorul Guvern, indiferent de culoarea politică, va corecta această modificare ce afectează profilul de formare, conţinuturile educaţionale, modalităţile de predare – învăţare şi evaluare, încadrarea cu personal, modificarea planurilor cadru, a programelor şcolare şi a manualelor şcolare”, mai spune preşedintele USLIP Iaşi, Laviniu Lăcustă.