Serviciile de merchandising sfideaza criza, devenind prin intermediul acesteia chiar indispensabile pentru comerciantii care doresc sa-si creasca vizibilitatea produselor scoase la vanzare, pe fondul ponderarii cheltuielilor consumatorilor, au declarat reprezentantii agentiei Grup Sapte, specializata in actiuni de BTL si merchandising.

„Avand in vedere criza economica mondiala, consideram ca activitatea de merchandising este esentiala pentru companii, pentru castigarea spatiului la raft si diferentierea fata de competitori pe principiul „vinde cine e vizibil”, a explicat echipa Grup Sapte.

Mecanismele promotionale preferate de clienti sunt

* Prezentarea la raft – 20%
* Degustarea – 40%
* Premiile instant – 25%
* Tombola – 15%

Potrivit agentiei, merchandisingul romanesc se va dezvolta in continuare, insa diferenta pe piata va fi facuta de factorul calitate, de experienta avuta in domeniu dar mai ales de serviciile integrate si facilitatile oferite.

„Cu siguranta merchandising-ul ofera plusvaloare eforturilor depuse de agentii de vanzari in mentinerea unor rate crescute a vanzarilor in locatiile partenere. Continuarea sau apelul la activitatea de merchandising constituie un prim pas in cresterea vizibilitatii produselor de consum si in inducerea necesitatii achizitionarii acestora de catre consumatori. A crea o nevoie semnifica a creste vanzarile ceea ce este echivalent cu amplificarea actiunilor de mercantizare”, sustin reprezentantii Grup Sapte.

Acestia au precizat ca pana acum criza economica nu le-a afectat in mod negativ activitatea, ci din contra, se urmareste cresterea cifrei de afaceri cu cel putin 30% in 2009 comparativ cu anul trecut.

Mai mult, compania intentioneaza ca in cursul acestui an sa dezvolte si servicii complementare merchandisingului, axate in principal pe oferirea de angajati specializati in merchandising dar care sa aiba si atributii specifice unui reprezentant de vanzari.

De asemenea, reprezentantii agentiei estimeaza ca portofoliul de clienti va creste cu 20% in anul 2009 fata de 2008. Anul trecut, compania a avut un portofoliu de 31 de clienti pentru activitatea de merchandising, 40 pentru activitatile de BTL si sapte clienti care au beneficiat de serviciile ambelor divizii.