Nu sunt puține cazurile în care planificarea unui concediu cu prietenii întâmpină un obstacol greu de trecut: transportul până la destinație. Să pleci la drum cu două mașini – pentru ca toți amicii să aibă loc – se poate dovedi o variantă mai puțin utilă, pentru că se dublează costul carburantului. Unde mai pui că ambianța dintr-o mașină plină de persoane dragi este greu de comparat cu cea din două vehicule care merg unul în spatele celuilalt. Soluția optimă în acest caz este, desigur, găsirea unui vehicul care să poată găzdui întregul grup și care să nici nu fie dificil de condus. Opel Vivaro sau Renault Trafic sunt două dintre variantele care îți pot transforma visul în realitate. A treia este, cum altfel, Mercedes-Benz Vito.
Desigur, să cumperi un vehicul nou doar pentru vacanțe poate părea deplasat, mai ales în condițiile vitrege de astăzi. Trebuie luat însă în calcul faptul că atât Vivaro, cât și Trafic sau Vito pot fi utilizate și pentru deplasările zilnice, neavând – contrar unor percepții greșite – dimensiuni atât de mari. Vito, de exemplu, are o lungime de doar 5.008 mm și o lățime de 1.899 mm. Asta în varianta „Long“. O simplă comparație ne arată că vehiculul este chiar mai scurt decât Clasa S (5.116 mm) și cu foarte puțin mai lat. Evident, nu asigură confortul limuzinei de lux și nici nu este la fel de aspectuos, însă are avantajele sale. Pe lângă capacitatea de a transporta până la nouă persoane, cu bagajele aferente, un astfel de van se poate transforma destul de ușor și în furgonetă (prin scoaterea banchetelor) și, în plus, este propulsat de o gamă de motoare economice și, de obicei, fiabile. Pentru că producătorii cunosc regimul de utilizare a vehiculelor de acest fel și numărul mare de kilometri pe care îl înregistrează anual.

Dotări peste medie

Ca și în cazul percepției false legate de dimensiunile vehiculului, mulți consideră că un van nu asigură un nivel al echipamentelor de comandă și control care să le satisfacă dorințele. Ei bine, modelul testat, Vito Combi 116 CDI Shuttle Long 4X2, ne-a surprins prin dotări care depășesc cu mult zona vehiculelor medii. Sistemul de frânare cu discuri față-spate, ESP, volanul reglabil, oglinzile exterioare cu sistem electric de reglare, farurile și proiectoarele cu halogen, volanul îmbrăcat în piele, sistemul Parktronic, cutia de viteze și climatizarea automate, sunt doar câteva dintre acestea.
În plus, spațiul interior disponibil pentru fiecare pasager din habitaclu este neașteptat de mare iar, opțional, mașina poate fi dotată cu o combinaţie de faruri Bi-xenon, lumini LED pentru condus pe timp de zi, semnalizatoare, un sistem Add-Light şi un sistem de curăţare a farurilor. În privința comportamentului rutier, este demnă de remarcat stabilitatea în viraje și rularea domoală în regim de autostradă. Cei 163 CP dezvoltați de propulsor pot părea însă insuficienți pentru cei obișnuiți cu autoturismele mai „sprințare“, însă trebuie luat în calcul că Vito are o greutate mai mare și nici aerodinamica nu funcționează în favoarea vanului. Chiar dacă varianta testată era destinată transportului de persoane, suspensia plătește tribut scopului principal pentru care Mercedes-Benz a dezvoltat astfel de mașini, transportul de mărfuri. Prețul fără taxe al unui Vito Combi începe de la 22.224 de euro (110 CDI – 95 CP) și urcă până la 30.367 euro (122 CDI – 224 CP). Pentru modele asemănătoare mai ieftine, va trebui să căutați alte mărci. De exemplu, prețul unui Opel Vivaro Combi începe de la 21.403 euro, iar cel al unui Renault Trafic Passenger, de la 18.900 de euro.