incercam sa ajungem la EuroDisneyland?”, am intrebat-o pe Nina, PR managerul de la Mazda. Am ales amenintarea Parisului. Am intors brusc bolidul cu motor de doi litri si 150 de cai putere, am schimbat in viteza a cincea si am ajuns instantaneu la 170 Km/h. Numarul nostru de Germania provoca, probabil, mirare francezilor speriati de o masina pe care nu o mai vazusera pana atunci decat la saloanele auto. „Hai sa mergem mai incet”, imi spune Nina, gandindu-se probabil la Politia care ar putea sa ne opreasca in orice moment. Sincer sa fiu, masina se comporta extraordinar pe autostrada, iar in plus imi aminteam vorbele lui Akira Tanioka, omul responsabil cu iesirea Mazda3 pe piata. „Mazda3 detine o tehnologie revolutionara pentru accidente”, imi povestea el cu o zi inainte. Era vorba despre o forma unicat de „cross car beam”, mai exact barele de protectie din usi se suprapun la capete cu inca sase elemente de siguranta, fapt care reduce semnificativ posibilitatea ca usa sa intre in habitaclu. Mi-am revenit insa brusc, micsorand viteza pana pe la 110 km/h. Chiar si asa, modelul cu cinci usi, a carui suspensie de pe spate a fost setata astfel incat sa para ca ma aflam la volanul unei masini cu tractiune pe spate, ma indemna sa apas pedala de accelaratie. Mi s-a spus ca vinovat pentru acest lucru este Swirl Control valve, un sistem care permite acceleratii rapide in viteza a patra. Partea buna tinea de faptul ca modelul standard Mazda3 are trei variante de airbag.Incercand sa-mi fac loc pe stradutele stramte din jurul pietei Vendome, m-am intrebat, putin panicat, daca nu cumva modelul de 175 cm va ramane fara oglinzile laterale. Am fost surprins sa descopar ca Mazda3 este unul dintre cele mai lungi, sportive si incapatoare vehicule din segmentul masinilor medii, dar nu suficient sa poti conduce in josul Rue de Chantelle.Putin mai incolo am facut mai multe intoarceri in cerc, pentru a testa suspensia de ultima generatie de tip MacPherson.Dupa ce am vizitat o mica parte a Parisului, parcand undeva la malul Senei, chiar in spatele unui microbuz romanesc, si ratacindu-ne de mai multe ori pe autostrada A1, ne-am intors la Orangeria de unde plecasem dimineata. Am descoperit cu placere ca rigiditatea Mazdei3 permite o conducere fara probleme chiar si pe drumurile cu denivelari.