Credeți sau nu, unele dintre dintre cele mai cunoscute mărci europene de mașini sunt construite în China. De altfel, chiar și producătorii istorici de pe Bătrânul Continent beneficiază de sinergiile modelelor „globale” care se nasc pe piața asiatică și apoi se vând în restul lumii.

Există multe mașini occidentale „Made in China”

Chiar și o celebră marcă americană fabricată în SUA, precum Tesla, nu face excepție de la această nouă regulă a producției chineze pentru piețele internaționale, modelul 3 destinat Europei ieșind de pe porțile Gigafactory din Shanghai.

Există și alte mașini occidentale „Made in China”. Iată care sunt acestea, potrivit Ukmotor1.

  • BMW iX3;
  • Cirelli Motor Company;
  • Citroën C5 X;
  • Cupra Tavascan;
  • Dacia Spring;
  • DR;
  • DS 9;
  • EMC;
  • EVO;
  • ICH-X;
  • Lotus;
  • Lynk & Co;
  • MG;
  • Polestar;
  • smart;
  • Sportequipe;
  • Tesla Model 3;
  • BMW iX3.

BMW iX3, SUV-ul electric de dimensiuni medii al mărcii bavareze, este, de fapt, produs la uzina BMW Brilliance din Shenyang, provincia Liaoning. Produs din 2021 în China, BMW iX3, vândut și în Europa, are o baterie de 80 kWh, 286 CP, tracțiune spate și o autonomie electrică de 486 de mile.

Compania Cirelli Motor

Cirelli Motor Company este un brand destul de nou. A fost fondat anul acesta în Italia pentru a vinde mașini construite în China și, parțial, în Italia. Acestea sunt vehicule adaptate pieței europene, cu motoare pe benzină și GPL-benzină. În prezent, există cinci modele Cirelli, inclusiv patru SUV-uri și un MPV.

Cirelli 2 este pur și simplu Beijing X3, Cirelli 3 este SWM G01, în timp ce Cirelli 4 este derivat din Beijing X6. Cirelli 5 este o versiune revizuită a Forthing T5 Evo, în timp ce Cirelli 7 este Forthing U-Tour.

Citroën C5 X

Prima mașină franceză „Made in China” de pe această listă este Citroën C5 X, care este produsă pentru toate piețele la uzina Dongfeng-Stellantis din Chengdu, provincia Sichuan.

Crossover-ul original este chinezesc din toate punctele de vedere și este vândut cu motoare pe benzină sau hibrid plug-in de la 131 la 224 CP.

Cupra Tavascan

Cupra Tavascan este pe cale să ajungă pe piețele europene după o lungă călătorie de la uzina Grupului Volkswagen din Hefei, provincia Anhui.

Primul SUV electric al mărcii sportive spaniole vine cu tracțiune față sau tracțiune integrală și o putere cuprinsă între 286 și 340 CP. Are o autonomie WLTP de 340 de mile.

Dacia Spring

Dacia Spring, recent actualizată din punctul de vedere al stilului și al dotării, își are originile pe pământ chinez, la uzina eGT New Energy Automotive (un joint venture între Dongfeng, Renault și Nissan) din Shiyan, provincia Hubei.

masini electrice
SURSA FOTO: Dreamstime

DR

Marca italiană DR s-a specializat în asamblarea mașinilor de origine chineză în Italia, adaptându-le la piața europeană în ceea ce privește stilul și dotarea, precum și motoare benzină-GPL. Cel mai mic este DR 1.0, o mașină electrică derivată din Cery eQ1, în timp ce cea mai mare este DR 3.0, un SUV bazat pe Chery Tiggo 3X.

Alte modele aflate în prezent în vânzare sunt DR 5.0, bazat pe Chery Tiggo 5x, și DR 6.0, care reinterpretează modelul chinezesc Chery Tiggo 7 Plus într-o versiune italiană.

DS 9

O altă mașină franceză de origine chineză este DS 9, construită de grupul Baoneng la uzina de producție din Shenzhen, provincia Guangdong.

DS este oferit exclusiv cu motoare hibrid plug-in E-Tense, de 250 și 360 CP, acesta din urmă cu tracțiune integrală.

EMC

EMC este un alt brand italian destul de recent care oferă mașini chinezești adaptate piețelor occidentale, tot cu sisteme GPL.

Primul model comercializat de Eurasia Motor Company a fost EMC Wave3, bazat pe Chery Tiggo 5X, sub denumirea EVO 5.0, urmat de EMC Wave2, mai compact, derivat din Livian X3 Pro al grupului Geely.

EMC Yudo, o mașină electrică compactă bazată pe Yudo Yuntu, va fi disponibilă în curând.

EVO

O altă marcă din grupul DR Automobiles este EVO, dedicată mașinilor din segmentul mai puțin costisitor, bazată în continuare pe modele chinezești și motoare GPL.

Modelul de bază este EVO 3, care își are originea în JAC Refine S2, urmat de EVO 4, derivat din JAC Refine S3. EVO 5 se bazează pe Beijing X3, iar SUV-ul de vârf EVO 7 este derivat din Chery Tiggo 8 Pro.

ICH-X

Noul brand al grupului DR Automobiles este ICH-X, și oferă pentru moment un off-roader de origine chineză, ICH-X K2.

Este o versiune modificată a Beijing BJ40 Plus care, după cum sugerează și numele, este produs la Beijing.

Lotus

Noile mașini electrice de la Lotus sunt toate fabricate în China, casa grupului-mamă Geely. De fapt, Lotus Eletre și Emeya provin din uzina Wuhan din provincia Hubei.

MG

MG este un brand istoric britanic, care a început să producă mașini în 1924, dar actualul MG Motor, cu sediul la Marylebone, este deținut de gigantul chinez SAIC.

Acest lucru explică de ce toate MG-urile vândute astăzi sunt fabricate în China. MG5 și MG ZS provin din fabrica Zhengzhou (provincia Henan), în timp ce MG4, MG HS și Cyberster sunt fabricate în Ningde (provincia Fujian).

Polestar

Polestar este un brand suedez, dar este deținut de Geely din China. Asta permite producerea de noi modele electrice în țara asiatică. În special, Polestar 2, care este construit la Luqiao, provincia Zhejiang, Polestar 3, care provine din liniile de asamblare din Chengdu, provincia Sichuan și Polestar 4, care provine din Ningbo, provincia Zhejiang.

Smart

Noile mașini electrice Smart, născute sub aripa Mercedes-Benz și marca Geely Smart Automobile și provin din China.

Smart #1 și smart #3 provin de la fabrica Xi’an din provincia Shaanxi, cu puteri de la 272 la 428 CP. Raza de acțiune variază de la un minim de 202 mile până la 283 mile.

Tesla Model 3

Gigantul american Tesla se bazează, de asemenea, pe fabricile chineze pentru a furniza Europei popularele mașini electrice. Tesla Model 3 destinate Bătrânului Continent pleacă din Gigafactory 3 din Shanghai, care produce și Model Y pentru piața internă chineză. Modelele Y destinate Europei, pe de altă parte, sunt asamblate la uzina Giga Berlin (sau Gigafactory 4).