Autoritățile din Germania au impus restricții de circulație pentru vehiculele de mari dimensiuni pe direcția către nord – Hamburg, în încercarea de a preveni blocajele rutiere și de a proteja infrastructura deja afectată.

În centrul restricțiilor din Germania se află în special șoferii de camioane

Estimările indică faptul că aproximativ 1,4 milioane de vehicule sunt vizate de această măsură. Pe lângă cele peste 69 de milioane de vehicule înmatriculate în Germania, traficul este amplificat de tranzitul turistic și comercial internațional, accentuând nevoia unor intervenții ferme pentru gestionarea fluxului rutier, conform Karlsruhe-Insider.

În centrul restricțiilor se află în special șoferii de camioane. Nerespectarea semnalizării rutiere pe tronsonul interzis atrage amenzi de până la 500 de euro și suspendarea dreptului de a conduce pe o perioadă de două luni.

Germania
SURSA FOTO: Dreamstime

Aceste sancțiuni pot avea consecințe directe asupra activității profesionale a transportatorilor

Aceste sancțiuni pot avea consecințe directe asupra activității profesionale a transportatorilor, motiv pentru care autoritățile au comunicat rute ocolitoare disponibile pentru a asigura continuitatea logisticii.

Autobahn GmbH, compania responsabilă cu administrarea autostrăzilor din Germania, colaborează cu poliția pentru monitorizarea strictă a respectării regulilor. Deși este o măsură temporară, autoritățile iau în considerare extinderea acestei practici și în alte regiuni ale țării, în funcție de eficiența demonstrată în decongestionarea traficului.

Potrivit sursei menționate, decizia reflectă o schimbare importantă în modul în care Germania abordează siguranța rutieră și gestionarea traficului greu, într-un context în care infrastructura se confruntă tot mai des cu provocări de ordin tehnic și logistic.

Pentru mulți tineri din Germania, obținerea permisului de conducere a devenit aproape inaccesibil

Potrivit celui mai mare club auto din Germania, ADAC, obținerea unui permis de conducere poate costa între 2.500 de euro și 3.500 de euro – în unele cazuri, chiar mai mult. Pentru tineri, permisul auto devine un lux.

Deși un permis de conducere obținut într-o țară din UE este valabil în întregul bloc comunitar, modul în care se poate obține este încă reglementat la nivel național. Fiecare țară are propriul concept de școală de șoferi, care la rândul său, determină prețul.

În Germania, școala auto este strict reglementată de lege. Cursanții trebuie să finalizeze cel puțin 14 sesiuni de teorie și 12 lecții practice de conducere. Prin contrast, Polonia oferă un program mai puțin reglementat de 26 de lecții de teorie și 30 de lecții de conducere care costă doar între 600 și 900 de euro.