Cu apropierea finalului motoarelor cu ardere internă, producătorii de automobile se adaptează la noile reglementări. În prezent, în Germania, se lucrează la extinderea rețelei de stații de încărcare a vehiculelor electrice în orașe și pe autostrăzi.

O altă provocare majoră pentru mulți este costul unei mașini electrice, deoarece acestea sunt mult mai scumpe decât mașinile cu motoare cu ardere internă. În prezent, unii producători lucrează pentru a aborda această problemă. Ei intenționează să lanseze pe piață mașini electrice care să fie accesibile pentru toată lumea. Anumite modele vor fi disponibile pentru precomandă în viitorul apropiat.

Cu toate acestea, se fac modificări considerabile și în ceea ce privește vehiculele cu motoare cu ardere internă. Începând cu 1 mai, va intra în vigoare un nou regulament în Germania, care se aplică tuturor viitorilor proprietari ai acestui tip de mașini.

Noi reguli pentru achiziționarea vehiculelor cu ardere internă

Conform acestui regulament, comercianții cu amănuntul vor fi acum obligați să afișeze o etichetă care să ofere informații despre consumul de combustibil și emisiile pentru vehiculele noi. Această etichetă trebuie să fie atașată direct vehiculului expus în reprezentanța auto sau să fie specificată chiar și atunci când mașina este achiziționată online.

Pe baza marcajelor colorate, cumpărătorul va putea afla cât de mult CO2 emite vehiculul în comparație cu alte vehicule. Etichetele vor fi disponibile și pentru vehiculele electrice și hibride. Consumatorul va găsi aici și informații despre consumul de energie electrică și autonomia.

În plus, eticheta va include informații despre costurile anuale de energie dacă cumpărătorul conduce 15.000 de kilometri pe an și cuantumul taxei rutiere pentru noul vehicul. Toate aceste informații sunt concepute pentru a ajuta consumatorii să facă alegeri mai ecologice, conform Echo24.de.

mașina
Mașină / SURSA FOTO: Dreamstime

Vânzările de mașini electrice au scăzut în România

În cea mai recentă actualizare financiară din 10 aprilie, compania Volkswagen a raportat că vânzările de vehicule electrice au scăzut cu 24% în Europa, în timp ce au înregistrat o creștere de 91% în China, comparativ cu anul precedent.

Cu toate acestea, în total, compania și-a sporit livrările de vehicule cu 3%, atingând un total de 2,10 milioane de vehicule. Principalele piețe care au contribuit la această creștere sunt China, America de Sud și America de Nord, conform Euronews. Mai multe puteți citi aici.