Volvo Cars și Uber au prezentat un model dezvoltat împreună capabil de deplasare autonomă, un pas înainte în colaborarea strategică dintre cele două companii.

În 2016 Uber și Volvo Cars au semnat un acord în urma căruia au dezvoltat mai multe prototipuri menite să accelereze dezvoltarea deplasării autonome. SUV-ul Volvo XC90 este prima mașină de producție.

Modelul XC90 este dotat cu sistemul de deplasare autonomă al Uber și este echipat cu caracteristici importante de siguranță, care permit Uber să-și instaleze cu ușurință propriul sistem de rulare autonomă, creând posibilitatea viitoarei integrări a mașinilor autonome în rețeaua Uber ca serviciu de ridesharing autonom.

Printre cele mai importante caracteristici ale autovehiculului autonom al Volvo Cars sunt sistemele de back-up pentru funcțiile de frânare și direcție, precum și de back-up al bateriei. De asemenea o serie de senzori sunt proiectați pentru sistemul de conducere autonomă pentru a manevra vehicului în siguranță în mediu urban.

„Credem că tehnologia de conducere autonomă ne va permite să creștem siguranța, valoarea pe care este fondată compania noastră” a declarat Håkan Samuelsson, președinte și CEO al Volvo Cars. „Până la jumătatea deceniului viitor anticipăm că o treime din vânzări vor fi mașini complet autonome. Acordul nostru cu Uber reliefează hotărârea noastră de a fi furnizorul preferat al companiilor mondiale de ride-hailing”, a mai adăugat acesta.

Atunci când va fi conectat la platforma Volvo, sistemul de conducere autonomă al Uber ar putea permite în viitor efectuarea de ridesharing autonom fără a mai fi nevoie de un Mission Specialist, un angajat Uber special instruit să opereze și să supravegheze vehiculul în anumite zone adecvate deplasării autonome.

Potrivit Volvo Cars, conducerea autonomă poate genera potențiale beneficii de siguranță rutieră pentru întreaga societate atunci când toate autovehiculele vor fi autonome. Până se va ajunge în acest punct, tehnologia le poate oferi clienților o experiență de condus mai bună, prin eliminarea manevrelor obositoare de oprire și pornire în condiții de trafic aglomerat.