În urma consultărilor care au avut loc la Palatul Victoria, George Bădescu, directorul executiv al Asociației Marilor Rețele Comerciale din România, a declarat marți că discuțiile au avut doar un caracter exploratoriu. Cu toate acestea, el a subliniat importanța luării unei decizii care să cuprindă toți actorii din lanțul economic, în loc să se limiteze doar la comercianți sau la sectorul de procesare.

George Bădescu a precizat că nu au fost discutate cifre numerice în timpul reuniunii și că următoarea sesiune va implica probabil convenirea unei liste de bunuri specifice. El a mai explicat că intenția este ca măsurile să fie puse în aplicare temporar ca soluție pe termen scurt sau ca măsură provizorie.

”Deocamdată nu s-a discutat pe cifre concrete, s-a făcut un sumar al produselor care putea să intre pe… în general produsele de bază, aşa cum sunt ele definite şi în codurile CAEN… e vorba de carne, lapte, ouă, legume-fructe, panificaţie, nimic deosebit (…) Încă nu am ajuns foarte departe, pentru că aceasta a fost, să spunem, o discuţie exploratorie, însă este important că decizia va fi luată pentru toţi operatorii de pe lanţul economic, deci nu se va limita doar la comercianţi sau în zona de procesare”, a declarat George Bădescu.

Aspectele comerciale vor fi validate de Consiliul Concurenţei

Acesta a subliniat că Consiliul Concurenței va valida orice aspect comercial.

”Nu s-a discutat despre cifre, nu s-a discutat despre numere, însă este evident că există o atmosferă generală pozitivă şi noi ne-am exprimat aprecierea pentru că a existat acest dialog. Discutăm aici despre faptul că inflaţia nu este un fenomen pozitiv şi trebuie să găsim formule prin care să se păstreze această putere de cumpărare”, a adăugat el.

Calendarul de punere în aplicare a măsurii nu a fost încă stabilit, potrivit declarației sale.

Ce s-a stabilit în urma consultărilor de marți, 20 iunie

Întrebat cu privire la ceea ce s-a stabilit în urma consultărilor ce au avut loc marți după-amiaza, George Bădescu a spus ”În primul rând că se va aplica pe întreg lanţul, că este necesar să vedem formule prin care inflaţia să ajungă cât mai repede la o singură cifră şi, de asemenea, să păstrăm puterea de cumpărare la produsele de bază. Vorbim despre definirea unei liste de produse de bază, acesta ar fi primul pas şi discuţiile de astăzi au fost practic o trecere în revistă, un sumar al, să zicem, situaţiei în general şi al unor posibile produse”.

”Nu s-a convenit asupra unei cifre sau asupra unui număr, fiecare va face o analiză, o evaluare şi la viitoarea şedinţă se va ajunge probabil la o listă de produse pentru care s-ar putea lua în considerare să existe anumite soluţii care să producă această scădere la raft a produselor de bază”, a mai spus directorul executiv al Asociației Marilor Rețele Comerciale din România.

El a precizat că este prea devreme pentru a se angaja în discuții cu privire la procentele specifice care vor fi reduse din excedentul comercial.

”În orice caz, ideea este că se va implementa pe o perioadă limitată, ca o soluţie de avarie. (…) Nu avem de comunicat în acest moment lucruri decisive sau super concrete sau numere sau procente, pentru că într-adevăr asta a fost prima discuţie şi exploratorie. E important în beneficiul cui va fi făcută şi aceasta va fi, fără îndoială, în beneficiul consumatorului din România. Ceea ce este foarte important este să avem un parteneriat cu toţi cei care pot contribui la menţinerea puterii de cumpărare pe piaţa din România şi să sprijinim piaţa din România şi consumatorul român”, a punctat Bădescu.

Când a fost întrebat de ce acest parteneriat nu a fost stabilit mai devreme, acesta a răspuns: „Fiecare retailer a făcut eforturi în acest sens, iar discuțiile pe care le-am avut în perioada anterioară… (…) Ne amintim că ne-am angajat să reducem pentru o anumită categorie din produsul lapte un anumit procent şi ne-am ţinut de cuvânt”.