Evenimente Abonamente Comunicate
CITEŞTE ŞI

Actualitate

Marele anunț al specialiștilor Registrului Auto Român

Autor: | | 1 Comentarii | 57274 Vizualizari

Registrul Auto Român recomandă românilor să-și cumpere mașini la mâna a doua Euro 6 și Euro 5, iar apoi să le întrețină corespunzător, deoarece există riscul ca mașinile neconforme pe partea de emisii poluante să fie scoase din parcul auto național.

Directorul tehnic al RAR, Constantin Bucur a precizat prin ce mijloace vrea RAR să facă acest lucru, dar reiese o clară aplecare a controalelor spre partea de emisii a maşinilor din România.

„La nivelul UE este o preocupare majoră pentru scăderea valorilor noxelor: compuşi chimici poluanţi, oxizi de azot (NOx) în special, dar şi a emisiilor de gaze cu efect de seră (CO2). Este limpede că aceste preocupări vor duce la un potenţial exod al acestor vehicule către România, inclusiv. Aş vrea să rămânem totuşi în zona adevărului tehnic şi să spunem că inamicul nostru este doar motorul diesel vechi, care nu înglobează tehnologii de depoluare, asta înseamnă motoarele care au fost omolagate până la nivelul Euro 4, inclusiv”, a declarat Cristian Bucur, director tehnic în cadrul Registrului Auto Român (RAR), fiind prezent la deschiderea Salonului Auto Bucureşti & Accesorii.Aşadar, Bucur sublinază faptul că există riscul ca românii să cumpere cele mai poluante maşini diesel vechi din Europa, în lipsa unei conduite de achiziţie orientată spre protecţia mediului.

Oficialul RAR a atins şi punctul nevralgic al parcului auto din România: întreţinerea necorespunzătoare post achiziţie. Chiar dacă unele maşini rulate aduse din alte ţări avea stare tehnică bună la momentul primei înmatriculări în România, întreţinerea defectuoasă şi fentarea sistemelor de depoluare ale maşinii fac aceste autovehicule să ajungă într-o stare deplorabilă. Oficialul RAR a lăsat să se înţeleagă faptul că trişarea sistemelor de tratare a emisiilor nu va fi tolerată, iar orientarea RAR spre această problemă ar putea conduce la mai multe controale în trafic, nu doar cu ocazia verificării ITP (Inspecţie Tehnică Periodică): „(…) putem să ne adresăm vehiculelor care deja circulă, care sunt în parcul circulant, şi ne putem gândi la a le scoate din parc dacă starea lor tehnică, în special cea legată de poluare, nu permite obţinerea Inspecţiei Tehnice Periodice”.

Pagina 1 din 1
Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Printeaza

Alte articole

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

EVZ

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Ziare.com

DCNews

Stirile Kanal D

AutoBild

Economica.net

Agrointeligenta

StiriDiaspora.ro

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.