'Românilor le plac maşinile germane premium, iar cifrele arată clar acest lucru. Dacă înainte de criză aveau împreună sub 3% din piaţa maşinilor noi, anul trecut au depăşit şapte procente, Mercedes fiind lider la vânzările de autoturisme. Comparativ cu media UE, mărcile germane premium au puţin din piaţa maşinilor noi, însă lucrul este explicabil prin puterea mai mică de cumpărare din ţară şi prin faptul că în ţară Dacia are o treime din piaţă, restul mărcilor trebuind să-şi împartă două treimi din piaţă, în timp ce la nivelul UE marca de pe primul loc, Volkswagen, are sub 13%. Popularitatea mărcilor germane se vede în piaţa second-hand unde, dacă luăm în considerare şi Volkswagen şi Opel, aceste automobile au 63% din total. Procent triplu faţă de situaţia din piaţa maşinilor noi', se arată în document. 

Pe piaţa second hand, ponderea maşinilor premium, respectiv Mercedes, Audi şi BMW, a depăşit 18%, iar la capitolul volume, înseamnă peste 40.000 de maşini second-hand aduse din import, în timp ce maşinile noi totalizează doar 6.000 de unităţi. 

'Pe plan mondial cele trei mărci germane premium (Audi, BMW şi Mercedes) au vândut peste 5,5 milioane de automobile în anul 2015, dintre care peste două milioane în Uniunea Europeană. Atât în Uniunea Europeană, cât şi în Romania cota de piaţă a celor trei mărci a crescut semnificativ în ultimii opt ani. În UE a ajuns la 16%, iar în România la peste 7%', potrivit autovit.ro.

AGERPRES

Te-ar putea interesa și: