Capital: Peste drum de Oradea Shopping City funcţionează de peste un an Era Shopping Park, iar mallul lor urmează a fi inaugurat tot în această toamnă. În plus, anul viitor va apărea şi mallul dezvoltat de Oasis în centrul oraşului. Ce strategie aveţi vizavi de concurenţă?

Cristina Dinu: Piaţa din Oradea este suficient de matură pentru a avea în acest moment două centre comerciale. Concurenţa nu o simţim de pe piaţa locală, ci din Debrecen (Ungaria). Orădenii au deja obiceiul de a merge la cumpărături peste graniţă, pentru că fac aproximativ o oră. Strategia noastră a fost să ne concentrăm asupra părții de distracţie. Noi venim cu un avantaj, pentru că zona de „entertainment“ este operată de către noi şi vom putea oferi diferite pachete promoţionale, de genul: plătesc un bilet la film şi primesc acces în celelalte zone de distracţie. Pentru cinema avem un contract de consultanţă cu The Light, dar vom avea brandul propriu: Cortina. Zona de distracţie va ocupa 4.400 mp, la care se adaugă un loc de joacă pentru copii, de 1.000 mp, adică circa 25% din suprafaţa închiriabilă a mallului.
Capital: Consideraţi că imaginea mallului va fi afectată de faptul că este cunoscut de public ca centrul comercial care a dat faliment?
C.D.: Este o etichetă într-adevăr, dar noi considerăm că, treptat, oamenii se vor obişnui cu ideea că Tiago nu are nimic în comun cu Oradea Shopping City. Tiago a fost proiectul altei companii, care a avut un final nefericit.
Capital: Cum este să lucrezi pe o structură deja construită? Aţi făcut modificări substanţiale faţă de proiectul iniţial?
C.D.: A fost mai dificil, pentru că multe lucruri existau deja şi nu avea niciun rost să demolăm. Noi am mutat zona de „food court“, care iniţial era amplasată în partea dinspre şosea, lângă cinematograf. A fost o strategie gândită puţin ciudat de la început. Am schimbat diverse elemente care aminteau de Tiago, din interiorul mallului, inclusiv la faţadă.  În zona centrală erau nişte pereţi care blocau vizibilitatea şi circulaţia între cele două capete. A trebuit să facem unele modificări.
Capital: Achiziţia mallului va costat 30,5 mil. euro la care s-au mai adăugat alte 20 mil. euro, pentru finalizarea lui. V-aţi încadrat în acest buget?
C.D.: Ne-am încadrat în buget. Achiziţia tuturor echipamentelor din zona de entertainment a avut o mare pondere din investiţie. Pentru că nu s-a mai lucrat la el aproape doi ani, începuse să se deterioreze. S-au făcut multe reparaţii. De exemplu, dacă o tablă nu a fost prinsă bine, a zburat şi a plouat înăuntru. Au fost probleme de infiltraţii. Neconstruindu-l de la început, am pierdut ceva timp pentru a investiga toate problemele existente, proces care a costat.
Capital: Care este fluxul de vizitatori pe care vă aşteptaţi să îl înregistraţi în primul an de funcţionare şi ce cifră de afaceri previzionaţi că veţi avea în această perioadă?
C.D.: Pe zona de cinematograf am estimat 300.000 de bilete vândute într-un an, iar pe partea de mall ne aşteptăm la un flux mult mai mare. E greu să facem studii, pentru că Oradea nu are încă un mall, şi piaţa abia acum se formează. La nivelul cifrei de afaceri, ţinta noastră pentru primul an este să ne acoperim costurile de operare, partea de datorie pe care o avem către finanţator şi estimăm că vom fi şi pe profit. 
Capital: Pe lista chiriaşilor nu figurează brandurile care au făcut furori în ultimii ani, precum H&M, C&A, New Yorker sau Zara. Nu aţi reuşit să îi atrageţi în proiect?
C.D.: Avem discuţii cu ei, dar sunt deja extinşi în alte centre comerciale din Oradea. În formula clasică, toată lumea doreşte să îi aibă printre chiriaşi şi sunt dispuşi să facă foarte multe compromisuri. Dacă te pui la picioarele unei negocieri, e mai complicat să ai un win-win. Aceşti retaileri încă îşi tatonează volumele, pentru că Oradea a avut această scurgere de bani în afara graniţei şi comportamentul consumatorului nu este uşor de schimbat.
Capital: Sunteţi printre puţinele malluri care îşi bazează traficul pe cinematograf, şi nu pe un hipermarket. De ce nu aţi ales metoda clasică, mai ales că mallul avea gândit iniţial spaţiu şi pentru această componentă?
C.D.: Piaţa din Oradea este destul de matură pe partea de hipermarketuri, însă nu excludem posibilitatea atragerii unui asemenea chiriaş. Asta pe viitor, când vom putea discuta şi despre o extindere. Oricum, noi avem deja peste drum Carrefour şi Real.
Capital: Având în spate experienţa achiziţiei Tiago Mall, vi se pare atractivă suma de 21 mil. euro cât se cere pentru City Mall?  Sunteţi interesaţi de acest proiect?
C.D.: Nu poţi să faci o comparaţie. Valoarea unui mall este dată de o serie de variabile locale, precum poziţionarea, numărul oamenilor pe care îi are în zona de atracţie, ce se întâmplă în exteriorul zonei comerciale, percepţia publicului asupra proiectului. Nu se poate scoate din context şi compara. Noi nu am avut nicio intenţie de cumpărare pentru City Mall.

Scurt CV

– Cristina Dinu (26 de ani) a absolvit în 2009 Facultatea de Comunicare şi Relaţii Publice din cadrul SNSPA

– Între 2005 şi 2007 a lucrat ca di­rector de HR şi director administrativ în cadrul firmei Sollers Distribution

– Din 2007 şi până în 2008 a ocupat poziţia de administrator al firmei Moler Distribution

– Între 2008 şi 2010 a fost director general al Artifex Management, după care a fost de­sem­nată ad­mi­nis­tra­tor al Shopping Center Holding, com­panie care deţine Oradea Shopping City.