Actul normativ obligă retailerii să furnizeze clientului, într-un răstimp scurt, un produs fără defecte, după ce acesta a notificat magazinul că produsul cumpărat este neconform. „Orice reparare sau înlocuire a produselor va fi făcută în cadrul unei perioade rezonabile de timp, stabilită de comun acord, în scris, între vânzător şi consumator”, prevede ordonanța. „Perioada de timp nu poate depăşi 15 zile calendaristice de la data la care cumpărătorul, după caz, a adus la cunoştinţă vânzătorului lipsa de conformitate a produsului, sau a predat produsul vânzătorului sau persoanei desemnate de acesta pe baza unui document de predare – primire”, potrivit actului normativ citat.

În practică, retailerii fac deja asta

Deși obligația de a schimba produsele într-un termen prestabilit nu revine decât comercianților online, majoritatea rețelelor mari de magazine permit acest lucru. De regulă, acestea cer ca solicitarea de schimbare a produsului să nu vină mai târziu de 30 de zile, de la cumpărare. Oferta este valabilă atât în cazul retailerilor alimentari mari, cât și a celor de bunuri de folosință îndelungată. Mai mult, există magazine, precum Ikea sau Kaufland, care, în cazul produselor ce pot fi reintroduse la vânzare, dau banii înapoi cumpărătorului, dacă acesta se răzgândește.

Te-ar putea interesa și: