,,Este o zi cu majuscule în istoria administraţiei băcăuane, investiţia fiind cea mai importantă ce se realizează în judeţ în ultimii 25 de ani, atât din punct de vedere al importanţei multiple, dar şi a valorii sale, cifrată la 552.298.955 de lei, din care valoarea totală eligibilă este 446.957.652 de lei. Contribuţia Comisiei Europene, prin Fondul de Coeziune, este de 85 la sută din valoarea totală eligibilă, diferenţa fiind asigurată de la Bugetul de Stat. Dacă din punct de vedere al importanţei acestui obiectiv pentru dezvoltarea mediului de afaceri centura ocolitoare este argument solid, investiţia este extrem de importantă şi pentru sănătatea celor care trăiesc în municipiul Bacău, dar şi pentru asigurarea unui tranzit sigur şi rapid în jumătatea superioară a Moldovei", a declarat preşedintele Consiliului Judeţean Bacău, Dragoş Benea, citat de Agerpres

El a subliniat ,,gestionarea eficientă' din ultimele luni a proiectului de către CNADR şi Ministerul Transporturilor, în condiţiile în care acesta 'a stat doi ani în contestaţii, din februarie 2013 până în iunie 2015'. 

Ministrul Transporturilor, Dan Costescu, a declarat că, în prezent, ,,proiectul pare să aibă o dinamică foarte bună" . 

,,Pe hârtie, proiectul arată foarte bine, important este că, de astăzi, nu mai vorbim de hârtie. Avem un exemplu de bună colaborare cu Consiliul Judeţean. Am reuşit şi obţinerea avizelor care lipseau, mulţumită şi Ordonanţei date de Guvern privind accelerarea implementării investiţiilor. Pe bucăţile libere, pentru frontul de lucru trebuie să-l vedem acum pe constructor în plină şi continuă activitate', a subliniat ministrul, conform sursei citate. 

În context, el a spus că va urmări 'personal, cu mare atenţie graficul de mobilizare pe şantier', ,,pentru că la început promisiunile sunt foarte entuziaste, dar, apoi, ritmul poate scădea'. 

'Trebuie să mă asigur că îl vom ţine rapid şi eficient, aşa cum a început, până la sfârşit. Astăzi, acest obiectiv are finanţare pe fonduri europene precum şi alocarea integrală a sumei de 80 de milioane de lei, prinşi în Bugetul de stat pe acest an. Constructorul are, practic, front de lucru', a spus ministrul Costescu. 

Directorul general al firmei constructoare, Halim Balkaya, a precizat că centura rutieră ocolitoare a municipiului Bacău este primul proiect pe care îl realizează în România. 

'Obiectivul nostru primordial este să îl terminăm în cele mai bune condiţii de calitate şi în termenul prevăzut. Suntem implicaţi să realizăm o investiţie utilă pentru România şi această zonă a Europei. De cum vom acţiona aşa va fi şi imaginea firmei noastre în zonă. Avem în această primă etapă la lucru 30 de oameni, dar vor fi, în curând, 450 de lucrători şi peste 200 de utilaje, (…) pentru că este o lucrare destul de dificilă de cu tronsoane integrate într-o viitoare autostradă", a indicat Halim Balkaya. 

Varianta ocolitoare a Bacăului, pentru care au existat mai multe proiecte începând din anul 2001, modificate ca urmare a unor dispute politice, are în actuala soluţie tehnică aprobată lungimea de 30,7 km, dispuşi pe două axe. 

Investiţia, ce face parte din strategia de dezvoltare a infrastructurii rutiere din judeţul Bacău, primăria municipiului incluzând-o în Planul Integrat de Dezvoltare Urbană, este finanţată prin Fondul European de Dezvoltare Regională şi de la bugetul de stat. Pentru ca acest obiectiv să fie realizat cu fonduri europene, a trebuit să fie integrat într-o viitoare autostradă. Ca urmare, şoseaua de centură a Bacăului face parte din coridorul paneuropean IX, care va lega rutier sudul de nordul Europei. 

Contractul de execuţie a şoselei de centură fusese scos la licitaţie în aprilie 2013, dintre cele zece firme înscrise fiind declarată câştigătoare compania Eko Insaat Ve Tic AS din Turcia. Pe locul doi s-a aflat Max Boegl România SRL, care a contestat rezultatul. Contestaţie a depus şi firma SA&PE, controlată de băcăuanul Dorin Umbrărescu. Ca urmare, Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC) a anulat raportul procedurii de atribuire şi a cerut reevaluarea ofertelor. Eko Insaat Ve Tic AS a contestat, la rândul său, în instanţă decizia CNSC de reevaluare a ofertelor. Ulterior, instanţa a admis în parte contestaţiile şi a dispus reevaluarea ofertelor, nu şi repetarea licitaţiei. Câştigătoare a fost, din nou, Eko Insaat Ve Tic AS, dar Grupul Max Boegl România SRL – Astaldi SpA a contestat iarăşi rezultatul, iar CNSC a respins plângerea. Curtea de Apel Bucureşti a respins, în această lună, prin decizie definitivă, contestaţia Astaldi SpA, deschizându-se drum pentru semnarea contractului de execuţie firmei Eko Insaat Ve Tic AS. 

Compania turcească are un portofoliu bogat de lucrări în Turcia, Bulgaria, Rusia şi Kazahstan.