Evenimente Abonamente Comunicate
CITEŞTE ŞI

Business

Lovitură pentru automobilele DIESEL. Anunțul făcut de comisarul european pentru industrie

Autor: | | 5 Comentarii | 21439 Vizualizari

Comisarul european pentru piață internă și industrie a declarat că s-a terminat cu autovehiculele diesel. Oamenii au realizat că nu vom avea niciodată maşini diesel complet curate, fără emisii de oxid de azot.

Dispariţia maşinilor diesel este tot mai aproape, în condiţiile în care, în câţiva ani, acestea nu vor mai fi văzute pe străzi, susţine comisarul european pentru piaţă internă şi industrie.

Acestea fiind spuse, câteva mari oraşe europene au anunţat deja interzicerea circulaţiei autovehiculelor pe motorină. Ba mai mult, scandalul emisiilor trucate ar putea ajuta Uniunea Europeană să schimbe din temelii industria auto din Europa. Asta în condiţiile în care, în prezent, aproximativ jumătate dintre maşinile din Uniune au motoare diesel.

„S-a terminat cu autovehiculele diesel. Cred că în câţiva ani acestea vor dispărea complet. Este o tehnologie care aparţine trecutului. Oamenii au realizat că nu vom avea niciodată maşini diesel complet curate, fără emisii de oxid de azot”, a declarat comisarul european pentru piaţă internă şi industrie, Elzbieta Bienkowska, comisar european pentru piaţă internă şi industrie, potrivit aceleiaşi surse.

Cristian Bucur, director tehnic RAR: „Aceste particule sunt de fapt nişte molecule de carbon cu un înveliş de hidrocarburi aromatice şi oxizi metalici. Și acestea s-a demonstrat faptul că au potenţial cancerigen”.

Publicaţia notează că acesta este şi unul dintre motivele pentru care unele dintre marile oraşe europene au decis interzicerea circulaţiei acestor autovehicule. Roma a anunţat deja că introduce o asemenea regulă din 2024, iar în anul următor se va aplica o măsură similară şi în Madrid şi Atena. Şi Bucureştiul are probleme din cauza poluării, aşa că autorităţile au în vedere limitarea traficului rutier în centrul Capitalei.

Sorin Chiriţă, city manager Bucureşti: „Numărul de autroturisme este într-o continuă creştere, una din cauze este şi lipsa unei taxe de poluare. Am delimitat şi zona centrală extinsă, am delimitat şi străzile pe care va putea fi introdus «timbrul de centru”.

Totuşi, în plină ofensivă împotriva maşinilor diesel, producătorii de componente anunţă că au descoperit noi tehnologii care să facă aceste vehicule din nou atractive. Este cazul inginerilor de la Bosch, care susţin că au dezvoltat un sistem de evacuare complet nou, care va permite reducerea emisiilor de oxid de azot la numai 10% din limita maximă admisă în prezent. Acesta ar putea ajunge pe piaţă în 2020

SURSA: b1

 

Pagina 1 din 1
Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Printeaza

Alte articole

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

EVZ

Doctorul Zilei

Cancan

Animal Zoo

EVZ Monden

DCNews

Stirile Kanal D

AutoBild

Economica.net

Agrointeligenta

StiriDiaspora.ro

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.