Seminariile organizate de o companie cresc notorietatea dar si vanzarile acesteia

Principalul avantaj pentru o companie care include in strategia de business si organizarea unor seminarii consta intr-o mai mare vizibilitate. Un vorbitor talentat si participantii din randul publicului tinta sunt principalele elemente care stau la baza transformarii auditoriului in clienti.




Pentru ca un seminar sa fie eficient, trebuie sa existe niste obiective bine stabilite, iar fiecare eveniment sa fie planificat cu atentie. “Seminariile organizate de o firma sau la care aceasta este unul dintre organizatori reprezinta o modalitate atat eficienta, cat si eleganta de comunicare”, spune Dan Petre, seful departamentului de cercetare calitativa din cadrul firmei D&D Research. El arata ca acestea reprezinta mai intai de toate un eveniment de PR pentru compania respectiva si o oportunitate non-intruziva si participativa de a transmite publicului un mesaj despre valori cruciale in domeniul sau de expertiza. In opinia sa, cel mai mare avantaj al acestui tip de eveniment il reprezinta faptul ca permite identificarea cu precizie a unui segment specializat si profund interesat de subiectul respectiv, ca si o expunere mediatica in: presa de specialitate, care este urmarita, de asemenea, de practicieni ai domeniului.

Unul dintre dezideratele managerilor oricarei afaceri este largirea portofoliului de clienti.

Constatandu-se ca exista un larg interes pentru cunoasterea caracteristicilor pachetelor de servicii marca Siveco si ca dialogul direct stabilit intre specialistii companiei si potentialii clienti din toate sectoarele este benefic pentru dezvoltarea de relatii comerciale pe termen mediu si lung, Siveco Romania si-a propus prezentarea solutiilor sale IT in cadrul unei serii de seminarii interactive. “Evenimentele organizate de noi ofera participantilor posibilitatea testarii celor mai recente versiuni ale solutiilor software si reprezinta o alternativa mult mai eficienta de comunicare decat interactiunea la distanta”, afirma Anca Crahmaliuc, marketing manager al companiei. si rezultatele au fost pe masura asteptarilor: seminariile au consolidat pozitia companiei pe piata nationala. Potrivit reprezentantilor firmei, aproximativ 10% din participanti au devenit clienti Siveco Romania la circa 6-12 luni dupa desfasurarea seminariilor. “Exista multe organizatii care, in urma unor seminarii, solicita reprezentantilor companiei noastre prezentari dedicate businessului lor, precum si foarte multi potentiali clienti care participa la seminariile organizate de noi pentru a se informa asupra noutatilor aparute pe piata”, completeaza Anca Crahmaliuc.


Unii specialisti sunt de parere ca atunci cand scopul principal al unui seminar consta in atragerea unor noi clienti, organizatorii nu ar trebui sa se astepte sa castige bani din aceasta activitate. Altii insa spun ca perceperea unei mici taxe poate fi un semn ca lucrurile care se vor prezenta acolo au o anumita valoare. In plus, aceasta taxa ii poate descuraja sa participe pe cei care nu isi pot permite serviciile sau produsele firmei organizatoare. Siveco Romania a ales prima varianta si organizeaza cel putin un seminar de prezentare pe luna. Pentru participare nu se percepe nici un fel de taxa. Solutiile propuse de companie se adreseaza organizatiilor din toate sectoarele industriale si comerciale, precum si administratiilor publice si companiilor prestatoare de servicii.
“Acest tip de comunicare este unul dintre cele mai inteligente si eficiente pentru grupul tinta reprezentat de comunitatea profesionala sau clientii direct interesati de acel domeniu de activitate”, conchide Dan Petre.

O posibila reteta
de succes

• Alegerea subiectului: seminariile gratuite reprezinta o modalitate de a evidentia o nisa. Este de preferat ca subiectul sa fie din aria de expertiza a organizatorilor. Pot fi insa si teme generale, de tipul: managementul stresului sau cum sa comunici eficient.

• Cand trebuie organizat un seminar: vor fi mai multi participanti daca
seminarul este organizat la inceputul saptamanii. Prezentarea nu trebuie sa depaseasca 45 de minute. Este bine sa existe o sesiune de intrebari si raspunsuri de 15 minute.


• Unde trebuie organizat un seminar: poate fi o sala special amenajata
pentru astfel de evenimente,
o biblioteca publica sau chiar o scoala.


• Cum se poate promova o afacere in cadrul unui seminar: speakerul poate oferi mai multe informatii
despre sine in partea introductiva a prezentarii. Tot aici poate fi introdusa o lista cu serviciile pe care firma le ofera, precum si cu beneficiile pe care le primesc clientii acesteia atunci cand apeleaza la serviciile sale. Intotdeauna trebuie introduse in prezentare datele de contact ale vorbitorului. De asemenea, participantii pot primi brosuri de prezentare a companiei si carti de vizita ale vorbitorilor.