Compania germană a vândut luna trecută 173.195 vehicule Mini, BMW şi Rolls-Royce pe plan global. Vânzările MINI au crescut cu 4,8%, la 25.416 unităţi, în timp ce brandul BMW a raportat un avans de 5,8%, la 147.516 vehicule. 

În China, cea mai mare piaţă auto din lume, livrările grupului au scăzut cu 6,2%, în timp ce brandul BMW a înregistrat un declin de 7,4% în iulie. În schimb, vânzările BMW Group au urcat cu 11,3% în Europa. 

Şi în perioada ianuarie – iulie 2015 grupul german a raportat vânzări record, de 1.272.953 vehicule, un avans de 7,5% comparativ cu primele şapte luni din 2014. Brandul BMW a raportat un avans de 5,2%, la 1.079.563 unităţi. 

Profitul BMW a scăzut cu 1% în trimestrul doi din 2015, din cauza costurilor mai ridicate cu lansarea noilor modele. Profitul companiei germane s-a situat la 1,74 miliarde de euro (1,92 miliarde de dolari) în perioada aprilie – iunie 2014, faţă de 1,76 miliarde de euro în trimestrul doi din 2014. 

Vânzările au urcat cu 20,2% în trimestrul doi din acest an, la 23,93 miliarde de euro, datorită numărului record de automobile vândute şi a fluctuaţiilor de curs valutar. 

Încetinirea din China ar putea determina revizuirea ţintelor de profitabilitate în acest an, se arată într-un recent comunicat al BMW. La divizia auto, profitul înainte de taxe şi dobânzi, excluzând elementele excepţionale, se va ridica la 8-10% din vânzări anul acesta, deşi, 'dacă condiţiile de pe piaţa chineză se înrăutăţesc, nu putem exclude un posibil efect asupra rezultatelor companiei', a estimat compania. Marja de profit a diviziei auto s-a redus la 8,4% în trimestrul doi din acest an, de la 11,7% în perioada similară din 2014. 

Profitul operaţional al grupului BMW a scăzut cu 3% în perioada aprilie – iunie 2014, la 2,53 miliarde de euro (2,77 miliarde de dolari), în timp ce analiştii se aşteptau la 2,54 miliarde de euro. 

În trimestrul doi din acest an, marja de profit la divizia auto a BMW a scăzut la 8,4%, faţă de 11,7% în perioada similară din 2014, în timp ce rivalele Audi şi Mercedes-Benz au raportat marje de profit de 9,9% şi, respectiv, 10,7%. 

Recent, grupul german şi-a reafirmat obiectivul de a înregistra vânzări record în acest an, datorită lansării a 15 modele noi sau modernizate Rolls-Royce, Mini şi BMW. 

Atât Audi, cât şi Mercedes, şi-au propus să devanseze BMW în termeni de vânzări până la finele deceniului şi, în ultima vreme, au redus decalajul. 

Cu toate acestea, IHS Automotive estimează că, pe ansamblul acestui an, marca BMW îşi va păstra titlul de lider cu 1,82 milioane de autovehicule vândute la nivel mondial, comparativ cu 1,7 milioane vehicule vândute de Audi şi 1,6 milioane de Mercedes-Benz.

AGERPRES