Potrivit reprezentanților Asociaţiei Operatorilor de Curierat, foarte multe companii au bugete pentru cadouri, ceea ce se reflectă și în volumul de colete pe care curierii le transportă într-o zi. DPD România estimează o creștere de până la 15% a livrărilor naționale și internaționale în luna aprilie, comparativ cu  perioada similară a lui 2011, în timp ce Fastius Curier crede că această creștere va depăși 20%.
”Creșterea se datorează atât evoluției generale a consumului, specifică Sărbătorilor Pascale, cât și dinamicii pozitive a business-ului companiei la nivel local. În context, compania a bugetat pentru 2012 investiții de peste 800.000 euro pentru lansarea IT4EM noul sistem IT”, spun reprezentanții DPD România. Anul trecut, DPD  a intrat pe piața serviciilor online cu dpdonline.ro, care oferă posibilitatea de plasare a comenzii și de plată prin e-payment cu orice card bancar.
De altfel, operatorii de curierat au început să acorde o atenție deosebită segmentului de comerț online. ”Cererea de servicii de curierat generată de retailerii online a crescut de mai bine de cinci ori în ultimii ani, acesta fiind principalul motiv pentru care am decis ca în 2012 să creăm, pe lângă departamentul de expediţii deja existent specializat pe această nişă şi un departament de Customer Service adresat exclusiv clienţilor din online”, a explicat Adrian Mihai, unul dintre proprietarii FAN Courier, liderul acestei piețe. În prezent, comerțul online nu reprezintă decât 2% din totalul retailului românesc, estimat la 35 de miliarde de euro.