Revenirea pe profit s-a datorat în principal creşterii volumelor de credite intermediate, eficientizării canalelor de distribuţie (cum ar fi extinderea parteneriatelor de franciză), precum şi proceselor de restructurare din 2009 şi 2010 care şi-au produs efectele în 2011, spune Anca Bidian, CEO al Kiwi Finance.
În ceea ce priveşte creditele intermediate, volumul acestora a crescut anul trecut cu 50%, până la 60 milioane euro. Dintre acestea, 76% au fost credite garantate cu ipotecă (altele decât Prima Casă), 22% au fost împrumuturi de nevoi personale negarantate şi doar 2% credite prin Prima Casă.

„Ultimii ani au marcat atât o contracţie a cererii eligibile cât şi o schimbare a comportamentului de consum al clienţilor. Nevoia de informaţii coerente şi consistente, oferte şi comparaţii ale produselor de creditare, predictibilitate pentru timpii de răspuns şi aprobarea unei aplicaţii de credit şi nu in ultimul rând calitatea serviciilor, sunt doar câteva dintre aşteptările clienţilor în accesarea unui credit. Consultanţa financiară începe să devină o necesitate şi rezultatele noastre demonstrează plus valoarea serviciilor Kiwi Finance. Experienţa cumulată din 2.000.000 ore de consultanţă ne ajută să atingem două obiective majore: cea mai bună soluţie pe profilul şi nevoia clientului pe de o parte şi
eficienţa şi calitatea portofoliului pentru băncile partenere pe de altă parte”, a declarat Anca Bidian, CEO Kiwi Finance.

Rata de succes (valoarea cererilor de credit analizate şi aprobate de Kiwi Finance, raportat la valoarea creditelor aprobate de bănci) s-a îmbunătăţit până la 87% în cazul creditelor garantate cu ipotecă şi până la 70% în cazul împrumuturilor negarantate.

Ţinte ambiţioase pentru 2012: Acelaşi volum de credite intermediate

„Pentru acest an ne propunem stabilizarea volumul de credite la nivelul anului trecut şi o creştere cu 30% a cotei de piaţă pe segmentul creditelor pentru populaţie, luând în considerare efectele noului regulament BNR, în vigoare din această lună.”, a completat managerul general Kiwi Finance.

„Pentru 2012 avem trei direcţii strategice: dezvoltarea organică şi creşterea performanţei atât a forţei proprii de vânzări cât şi a reţelei de francize Kiwi Finance, consolidarea parteneriatelor şi produse strategice cu băncile partenere şi extinderea canalelor de distribuţie. Incepută în 2011, implementarea de produse croite pe segmente bine definite de clienţi a arătat o soluţie câştigătoare pentru poziţionarea cât mai aproape de clienţi, pornind de la profilul şi nevoile lor. Această categorie de produse a reprezentat aproape 35% din portofoliul de credite intermediate în 2011, iar anul acesta dorim să extindem portofoliul”, anunţă Anca Bidian.