În 2010, producătorul asiatic a ocupat poziția a 16-a în clasamentul Asociației Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) cu o cotă de piață de 1,9%.
Conform ANE, ambiția KIA este lăudabilă însă coreenii vor trebui să depășească la capitolul vânzări mărci care s-au comportat foarte bine în ultima perioadă precum Skoda, Dacia sau chiar marca–soră Hyundai. Deși gama de produse a KIA diferă radical de cele ale Dacia sau Skoda, depășirea acestor două branduri la capitolul vânzări pe piața Europeană va fi destul de dificilă.
Anul trecut, KIA a comercializat în UE 257.857 autoturisme, în creștere cu 3,9% față de anul anterior. În același timp, Skoda a vândut 446.767 unități în scădere cu 4,5% față de 2009, iar Dacia a crescut cu 9,1% până la 257.753 unități. Și Hyundai a avut un an bun înregistrând o creștere de 4,4% până la 347.529 autoturisme. În calea ambițiilor KIA mai stau și SEAT, Nissan sau Toyota, toate cu vânzări mai mari decât cele ale producătorului coreean.

Ambiții justificate

Oficialii KIA consideră că atingerea poziției a 10-a în clasamentul mărcilor de volum, care exclude mărci de lux precum Audi, BMW sau Mercedes-Benz, poate fi atinsă grație noilor modele care vor fi lansate în 2011 și 2012. „Avem produsele, ambiția și încrederea dealerilor noștri pentru a ajunge unde ne-am propus”, a declarat Paul Philpott, șeful operațiunilor la KIA Motors Europe. Oficialul nu a uitat să adauge și că „în acest moment, produsele noastre sunt mai bune decât notorietatea brandului”.
Mai concret, KIA mizează în acest an pe lansarea noilor modele Picanto și Rio, ambele având programată prezentarea oficială la Geneva Motor Show. Dacă Picanto a fost un model care și-a atins scopul în ultimii ani, Rio a fost o dezamăgire mai ales din cauza îmbătrânirii modelului. De asemenea, conform lui Philpott, KIA mai are nevoie de un model pentru a își concretiza ambițiile. Este vorba despre redesenarea monovolumului Carens.
De altfel, modelele Carens și Carnival par a fi următoarele ținte de întinerire pentru designerii companiei. Din nefericire, oficialul KIA a uitat să menționeze una dintre marile probleme ale mărcii KIA în raport cu sora sa, Hyundai: politica de preț stabilită de grup. În funcție de model și de piața de desfacere, șefii companiei au decis să avantajeze sau să dezavantajeze din punct de vedere al prețului vehiculele celor două mărci care se luptă în același segment de piață.
Această politică a penalizat de multe ori brandul KIA, chiar și pe piața românească, unde nu trebuie uitat succesul greu de estimat în momentul lansării al modelului Cee’d, și chiar vânzările bune ale modelelor mai mari Sportage și Sorento.