După ce timp de cinci ani au efectuat teste pe un traseu de 24 de km, japonezii vor începe, în luna aprilie a anului viitor, construcţia liniei de tren ce va lega centrul oraşului Tokyo de Nagoya. Trenurile Shinkansen vor putea circula cu viteze de 500 de km/h, iar distanţa de 286 de km va fi parcursă în 40 de minute, faţă de 95 de minute în prezent.  Investiţia totală se ridică la 5,1 trilioane de yeni, adică 52 de miliarde de dolari, iar lucrările ar trebui să fie finalizate în anul 2027.

Pentru ca trenul să poată atinge viteze de 500 km/h japonezii trebuie să construiască linia suficient de dreaptă, iar acest lucru înseamnă săparea a 248 de km de tuneluri.

Un tren cu levitaţie magnetică, sau Maglev, este un tren care utilizează câmpuri magnetice puternice pentru a-şi asigura sustentaţia şi a avansa. Spre deosebire de trenurile clasice, nu există contact cu şina, ceea ce reduce forţele de frecare şi permite atingerea unor viteze foarte mari. În prezent, cel mai rapid tren aflat în circulaţie este Shanghai Maglev. Trenul, care face legătura între oraş şi aeroport, circulă cu o viteză de 431 km/h.